Vasárnap, helyi idő szerint 8.38-kor szállt fel Addisz-Abebából, Etiópia fővárosából az ET-AVJ lajstromjelű gép, melyet alig négy hónapja állítottak forgalomba. A célállomása a kenyai Nairobi volt.
A baleset néhány perccel később 8.44-kor következett be, írja az AIRportal.hu. A gép egészen 2500 méteres magasságig emelkedett, amikor eltűnt a radarról. Egyelőre nem tudják, hogy miért nem emelkedett tovább, ahogy azt sem, hogy miért nem fordultak vissza a pilóták. Az idő megfelelő volt a repüléshez, csakúgy, mint a látótávolság. A virtuális radarok adatai szerint a gép sebessége és emelkedése sem volt egyenletes, többször süllyedt, miközben fölfelé kellett volna tartania.
New images released from the crash scene of Ethiopian Airlines flight #ET302. https://t.co/VE1x9xfEWE pic.twitter.com/lM9pvRrpHV
— Breaking Aviation News (@breakingavnews) March 10, 2019
A pilóták jelezték a légiforgalmi irányításnak, hogy gond van a repülővel, és meg is kapták az engedélyt a leszállásra. A baleset helyszínéből egyelőre nem tudták megállapítani, hogy ténylegesen megkezdték-e a visszafordulást. A légitársaság közlése szerint a járat fedélzetén 149 utas és 8 fős személyzet tartózkodott, a balesetet senki sem élte túl. Az utaslista szerint magyar állampolgár nem volt a gép fedélzetén.
Az MTI mai híre szerint nem engedik repülni egy ideig a Boeing-737-8 MAX gépeket az etióp és a kínai hatóságok, illetve a Cayman Airways karibi légitársaság is bejelentette, hogy ideiglenesen nem repülhet egyetlen Boeing-737-8 MAX típusú gépe sem.