Sűrű köd ereszkedett le reggel 6 óra előtt néhány perccel a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környezetében, mely csak nem sokkal reggel 8 óra előtt kezdett feloszlani.
A jelenleg egy futópályával üzemelő repülőtéren a korlátozott látási viszonyok miatt több, a reggeli órákban érkező repülőgép nem tudott leszállni,számolt be az airportal.hu.
A Wizz Air Kútaisziból érkező járata Kassára, a TNT áruszállító járata - melyet az ASL Airlines Hungary üzemeltet - Bécsbe tett kitérőt és várhatóan a köd felosztását követően indulhatnak el újra Ferihegyre.
Az induló forgalomban nem okozott fennakadásokat a 7 órakor kiadott MATAR adatok szerint a látástávolságot a 31L futópályán 175 méteresre csökkentő köd.
Április 7-én, csütörtök reggel 7.00 órától kezdve valamennyi repülőgép a Budapest Airport 1-es futópályáján száll le és fel mintegy három héten keresztül, miután a repülőtér üzemeltetője egy vadonatúj műszeres leszállító berendezést, ún. ILS-t (Instrumental Landing System) telepít a 2-es futópálya 31R jelű végéhez.
Az új ILS éppen a landoló repülőgépek személyzetét segíti éjszaka vagy rossz látási viszonyok között – pl. sűrű köd esetén – hogy pontosan a futópálya küszöbe után érjenek földet biztonságosan.
A lezárás várhatóan április 29-én, pénteken délután 14.00 óráig tart.
A repülőtér új, csúcstechnológiás műszeres leszállító rendszere a telepítés után folyamatos biztonsági tesztelés, kalibrálás és hatósági engedélyezési eljárás után leghamarabb nyár közepén állhat üzembe.