Romkocsmázókra is épít a hazai turizmus
Jó szezont vár idén az idegenforgalom az első negyedéves adatok alapján, a belföldi utazások is növekedést mutatnak - erről a Magyar Turizmus (MT) Zrt. marketing igazgatója beszélt az M1 aktuális csatornán pénteken.
Maráczi Gábor szavai szerint a belföldi turizmus is jól teljesít: több mint 9 százalékkal bővült a kereskedelmi szálláshelyeken a belföldi vendégéjszakák száma. Ez azért fontos, mert a belföldiek a külföldiekhez viszonyítva kevésbé Budapest-centrikusak, a belföldi turizmus eloszlása egyenletesebb. Elmondta, az emelkedés jelentős, mert a magyarok nagyjából 300 milliárd forintot költenek a belföldi utazásaik során. Hozzátette, a belföldi turizmus motorja a SZÉP-kártya. Úgy vélte, bizakodásra ad okot az idén az is, hogy az idei első negyedéves feltöltések összege 20 százalékkal nagyobb az előző évinél. Figyelembe kell venni azt is, hogy belföldön minden 4. forintot SZÉP-kártyával költenek el - tette hozzá. "Ez azt vetíti előre, hogy ez a fantasztikus növekedés fenntartható lesz a jövőben is" - jelentette ki.
Kitért arra is, hogy a budapesti romkocsmák egyedülálló vonzerőt jelentenek Európában, amit erősíteni kell. A húszas éveikben bulizni érkező fiatalok pedig a jövő utazói, akik később a családjukkal, párjukkal fognak visszautazni - mondta. Közölte, a kulturális turizmus is jelentős a fővárosban, a Zeneakadémia vagy a Vigadó fejlesztései a kulturális élet pezsgését hozták magukkal. Az ide érkezők az év 365 napján biztosan találnak maguknak az érdeklődésüknek-pénztárcájuknak megfelelő kulturális eseményt vagy fesztivált, ami komoly előny - jelezte.