A Liget Budapest Projekt keretében eredeti állapotában építik újjá a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumot. A munkálatok megkezdése miatt a múzeum április 15-én bezár a következő három évre - írja az MTI.
Ezután elkezdődik a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum épületének eredeti kiviteli tervei alapján történő helyreállítása, és a múzeumot csak 2018 tavaszán fogják ismét átadni a közönségnek.
A tervek szerint az intézmény nem csupán eredeti pompáját nyeri vissza, hanem a múzeumi funkciók, a kiállító- és a közönségforgalmi terek is megújulnak, valamint az épület területe térszint alatti kiállítóterekkel is növekedni fog.
A Magyar Királyi Közlekedési Múzeum az Ezredéves Országos Kiállításra épült Közlekedésügyi Csarnok épületében nyitotta meg kapuit 1899-ben, Európa egyik első ilyen jellegű múzeumaként. A Pfaff Ferenc által tervezett romantikus-eklektikus stílusban épült múzeum eredetileg két részből állt: a Hermina úttal párhuzamosan elhelyezett járműcsarnokból és a kupolacsarnokból.
A múzeum épülete a Városligetet ért 1944. júliusi és szeptemberi bombatámadás következtében súlyosan megsérült, a tető közel 35 százaléka beomlott. A háború után a romok eltakarításán kívül nem volt lehetőség komolyabb helyreállítási munkálatokra, a veszélyelhárítást célzó bontásokat 1947-ben végezték el.
A múzeum jelenlegi, az eredetihez képest erősen megcsonkított állapotát csak az 1964-es és 1965-ös újjáépítéseket követően érte el. A kor ízlésének megfelelő átépítés a teljes emeleti rész, beleértve a kupola elbontásával járt. A megmaradt területen 1966. április 2-án nyílt meg az új Közlekedési Múzeum, amelyet 1979 és 1985 között tovább bővítettek.
A Liget Budapest Projekt tájékoztatása szerint a beruházás tervezett költsége 7 milliárd forint.