Gyorsabb lesz a Dombóvár-Kaposvár vasútvonal

Gyorsabb lesz a Dombóvár–Kaposvár vasútvonal

Befejezték a Dombóvár–Kaposvár közötti vasútvonal egyik szakaszának rekonstrukcióját. A MÁV Zrt. saját erőforrásból első ütemben a Baté–Kaposvár közötti szakaszon újította fel a vasúti pályát, új utasperonok is létesültek. Korszerűbb lett a pályaszakasz összes közúti útátjárója, valamint több hídszerkezet. A vonal további szakaszát jövő nyáron újítják fel, áll a vasúttársaság közleményében.

A 101 km hosszúságú Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vonalon a 2000-es évek elejére a pálya állapota kissé leromlott, a pályasebességet 80 km/órára kellett korlátozni, illetve több szakaszon sebességkorlátozásokat kellett bevezetni. 2012-ben és 2013-ban a Somogyszob–Gyékényes szakaszt megújította a MÁV, 618 millió Ft költséggel, de akkor a pályasebességet csupán 80 km/órára állították vissza.

A MÁV Zrt. kiemelt célja között szerepel a nagyobb pályasebesség visszaállítása, mert annak eredményeként javítható a menetrend is. Az átépítés első ütemében, három hónap alatt elkészült a Baté–Kaposvár közötti pályaszakasz. Taszár állomáson, Kaposhomok megállóhelyen új utasperon létesült, továbbá megújult a pályaszakaszon található összes közúti útátjáró, valamint több hidat és átereszt is korszerűsített a vasúttársaság. A június 10-én kezdődött és szeptember 7-én zárult pályaátépítés során 10,5 km hosszban a decemberi menetrendváltástól 100 km/óra sebességgel közlekednek a vonatok. A beruházás költsége 3,275 Mrd Ft volt.

A Dombóvár–Kaposvár vasútvonalon jövőre folytatják a pályafejlesztést. 2015-ben, ugyancsak június és szeptember között a Dombóvár és Baté közötti 15 kilométeres vonalszakasz felújítása következik. A tervek szerint egy év múlva azon a szakaszon is 100 kilométeres lesz a vonatok óránkénti sebessége, így akár 20 perccel lehet rövidebb a menetidő Budapest és Kaposvár között.

Ezek is érdekelhetnek