Vezető nélküli lehet a jövő Kisföldalattija
2020-ra cserélnék le a Milleniumi Földalatti kocsijait. Egy magyar tervező gondolta újra a járművek megjelenését - írja az IHO.hu.
A Barcelonában élő Kukorelli Péter, korábban a Skoda formatervezője, a szerelvények múltbeli felépítését figyelembe véve vetette papírra a vezető nélkül nagyobb befogadóképességű jármű terveit.
A tanulmányterv elveti a műemlék kocsik pontos rekonstrukcióján alapuló elképzelést, de hangsúlyozza az evolúciót, átemeli, felfrissíti és kiegészíti a karakterformáló jellegzetességeket. Az első, 1896-os jármű hattyúnyak-alvázát megidéző design, tizenhat százalékkal nagyobb utasteret kínál a most futó kocsiknál. A növekedést a jármű meghosszabbítása és a vezető nélküli kialakítás teszi lehetővé. Ezzel a műszaki berendezések a kocsi két végére kerültek, a peron hosszúságán túl benyúlva az alagútba.
Az utastér a csuklóknál átjárható, ami tágasabb térélményt nyújt. A fa mennyezetburkolat történeteket mesél a földalatti születéséről, majd a kocsi két végében paddá alakul. A kocsi homlokfalát a markánsan megjelenő Budapest-címer és a hagyományos ikerlámpa teszi egyedülállóvá.