Magyarország 700 települése mutatkozik be januárban egy interaktív címerkiállításon, amelyen a jelképek mellett a helységek múltját és jelenét is megismerheti a közönség.
Egy csaknem másfél kilométer hosszú falszakaszon vonultatják majd fel a címereket, amelyek felett QR-kódokat helyeznek el. Ezek segítségével az okostelefonnal rendelkezők megismerhetik a települések történelmét, hagyományait, turisztikai látványosságait, aktuális kiállításait vagy akár jellegzetes kézműves termékeiket is - hangzott el a Westend City Centerben tartandó kiállítás hétfői sajtótájékoztatóján.
Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének (MÖSZ) elnöke kiemelte: különösen fontos ez a bemutatkozási lehetőség azoknak a kis lélekszámú településeknek, amelyeknek nincs más módjuk megismertetni értékeiket nagyobb közönséggel. "Ebben a központban évi 20 millió látogató fordul meg, így ez különösen nagy lehetőség lehet egy 60-70 fős településnek a bemutatkozásra" - hangsúlyozta.
A települések címerei egy éven át lesznek láthatók a bevásárlóközpontban, év végén pedig újra lehet pályázni a megjelenésre, így azok, akik az első évben kimaradnak, 2015-ben ismét jelentkezhetnek.
A bemutatkozásnak évente 30 ezer forintos költsége van, de a 100 főnél kisebb lakosú települések számára különböző támogatási rendszereket tesznek elérhetővé a szervezők: 140 település például szponzorok jóvoltából teljesen ingyen jelenhet meg - fejtette ki az MTI kérdésére Walch Ottó, a projekt vezetője.
Hozzátette: a jelentkezések elbírálásakor figyelni fognak arra, hogy minden megyéből arányosan jelenjenek meg települések, valamint a kis- és nagy lélekszámú falvak, községek, városok egyenlő eséllyel pályázhassanak.
Az akcióhoz kapcsolódva a bevásárlóközpont vezetése az épület tetőkertjét májustól négy hónapon át térítésmentesen biztosítja a települések számára, hogy 16 hétvégén keresztül két-háromnapos tematikus fesztiválokon a közösségek bemutathassák büszkeségeiket például a kórusfesztiválon, a tűzoltózenekarok hétvégéjén, a dzsessznapokon vagy akár a házi készítésű termékek bemutatóján.
A QR-kódok segítségével elérhető weboldalon külön menüpont segítségével egy online piacteret is kialakítanak, ahol minden település szabadon kereskedhet egymással, valamint a kiállított címerekből minden évben egy könyv is megjelenik, egy országos napilap pedig címergyűjtő akciót is hirdet.