Gyulán és Egerben a legjobbak a recepciósok
A recepciósokat tesztelte emailen és telefonon keresztül legfrissebb felmérése során a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. A tavalyi év legnépszerűbb turisztikai célpontjaiban vizsgálódtak: Balatonfüred, Bük, Budapest, Eger, Gyula, Hajdúszoboszló, Hévíz, Siófok, Sopron és Zalakaros került a mintába. A szálláshelyek, éttermek és helyi nevezetességek recepciósainak segítőkészségét, gyorsaságát, tájékozottságát térképezték fel – írja a Turizmusonline.hu.
Balatonfüreden, Gyulán és Egerben dolgoznak a legjobbak
A teszt során egy nyaralás, hosszú hétvége vagy egyéb program tervezésekor felmerülő kérdéseket és nehézségeket rekonstruálták minél életszerűbben. Az azonnali válaszadás és a visszajelzés mellett az ügyfélszolgálatok problémamegoldási hajlandósága, tájékozottsága, illetve tájékoztatása és kedvessége is szempontként szerepelt az értékeléskor.
Az ügyfelekkel való kapcsolattartás Balatonfüreden, Gyulán és Egerben bizonyult a legkiválóbbnak. A kutatás során 275 telefonhívást bonyolítottak le és ugyanennyi emailt küldtek ki. Összességében a telefonos elérés bizonyult jobbnak: a helyek 93 százalékát sikerült telefonon elérni, míg az email-es elérés aránya némileg alacsonyabb, 79 százalékos volt.
Akkor is kedvesek, ha nem tudják megoldani a problémát
A vizsgált szálláshelyek összességében kedvességben bizonyultak a legerősebbnek, úgy tűnik, ebben nincs hiány, még ha a problémamegoldási hajlandóság vagy a tájékoztatás nem is teljeskörű. Az éttermek esetében azonban nemcsak a kedvesség, hanem a problémamegoldási hajlandóság terén is jó eredményeket tapasztaltak.
A telefonos szituációk nyertesei azonban egyértelműen a múzeumok és egyéb helyi nevezetességek: az egyes helyek nagyon jó eredményeket értek el, adottságaiktól függetlenül is igyekeztek a tájékoztatással, tanácsaikkal az érdeklődő segítségére lenni. Az összes szempontot figyelembe véve, a telefonos kapcsolattartásban a szálláshelyek esetében Eger, az éttermek esetében Sopron, a múzeumok és egyéb látnivalók esetében pedig Gyula bizonyult a legkiemelkedőbbnek.
A kis fogadók közvetlen választ küldenek, a nagy hotelek sablont
Összességében elmondható, hogy az email kommunikáció minden vizsgált helyen közel egyforma hatékonysággal működik, mint a telefonos. Ami a szálláshelyeket illeti, megfigyelhető, hogy míg a kisebb fogadók általában rövid, közvetlen hangú válaszra szorítkoztak, a nagyobb szállodák körében általános a sablonok, egyúttal a formálisabb stílus használata.
Az éttermek esetében a kedves és segítőkész hozzáállás kiemelendő, valamint jellemző volt a közvetlen, telefonos kapcsolat kezdeményezése. A múzeumok és egyéb helyi nevezetességek kevésbé szeretnek a látogatókkal emailezni: itt volt a legalacsonyabb az elérési arány. A vizsgált helyek közül az emailezés szempontjából a szálláshelyek esetében Bük, az éttermek esetében Hévíz, a múzeumok és egyéb helyi nevezetességek esetében pedig Balatonfüred bizonyult a legkiválóbbnak.