Áprilistól pótjegy kell a gyorsvonatokra
Az Indóház úgy értesült, véglegesen eldőlt, áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani. Pontosabban minden távolsági vonatra külön-külön meg fogják határozni, hogy kell-e érte extra díjat fizetni száz kilométernél hosszabb útra.
A lap szerint a MÁV-Startnál "kézzel-lábbal" tiltakoztak az emelés ellen, ők tudják, hogy az utasvesztést eredményez majd. Másrészt a gyorsvonatok kiemelése ellentétes a mostanában követett filozófiával. Tőlünk nyugatra és északra inkább az a jellemző, hogy az IC-k is normál árban járnak, csak a nagy sebességű – TGV, ICE – a drágább. Ha a gyorsok (és sebesek) drágítására akarunk példát találni, Románia felé kell nézni. Mellesleg a gyorsvonatok tényleges költsége a ritkább megállás miatt inkább kisebb, mint a személyeké, persze csak ha azonos járművek ugyanannyi utast visznek. Ez volt a fő indok, amikor 1991 júniusában megszüntették a gyorspótjegyet.
Az Indóház szerint a bérleteseknek és a 100 kilométernél rövidebb távra utazóknak nem kell majd pótjegy. Egyelőre nem tudni pontosan, mennyibe kerül a pótjegy, melyet április közepén vezethetnek be.