Ez a világ légitársaságainak Top10 listája

Az európai légitársaságok szinte teljesen kimaradnak a világ élvonalából. Idén európaiként csak a Turkish Airlines került be a világ 10 legjobb szállítói közé. Mindeközben az európai piac elfapadosodik, a minőséget mennyiségre váltja, mert csak így tudja megőrizni versenyképességét a folyamatosan bővülő piacon.

Az árak alacsonyabban tartása érdekében egyre több légitársaság kényszerül szolgáltatásainak egy részét fizetőssé tenni, amelynek eredményeképp viszont nehezen veszik fel a versenyt minőség tekintetében az olyan hagyományos légitársaságokkal, akik versenyelőnyüket a kényelmi szolgáltatások ingyenes biztosításában látják- derül ki a Skytrax, a légitársaságok fogyasztói minősítésével foglalkozó idei felméréséből.

Ezt támasztja alá az utasok visszajelzései alapján odaítélt „Év légitársasága" díj is, amelyet 2013-ban a kivételes szolgáltatásairól, különleges szórakoztató programjairól és dizájn megoldásairól híres Emirates nyerte el. A dubai székhelyű légitársaság két év után vette át az első helyet az idén második Qatar Airwaystől.

A fapadosak átrendezték az európai piacot

A Skytrax globális felmérésében több mint 18 millió légiutas vett részt a világ 160 országából, akik 41 indikátor alapján értékelték a több mint 200 légitársaságot. A toplistán taroltak az ázsiai és a közel-keleti szállítók, míg a hagyományos nagy európai és amerikai légitársaságok közül csak a Turkish Airlines jutott be az legjobb tízbe. A legjobb európai légitársaság címet szintén a Turkish Airlines kapta, az európai fapados szegmensből pedig a Norwegant választották legjobbnak, amely sok év után az EasyJetet váltotta az első helyen.

„A fapados légitársaságok térnyerése egyértelműen az európai piac gyökeres átalakulását eredményezte. Noha a repülés egyre több ember számára válik elérhetővé, egyre bonyolultabb és fárasztóbb utazási forma, ugyanis a légiutak és repterek telítettsége miatt egyre gyakoribbak a késések, s egy-egy kisebb csúszás tovább gyűrűzve tetemes késéseket, akár járattörléseket is eredményezhet. Mindezek visszaszorítására és az utasok jogainak védelme érdekében az Európai Unió megalkotott egy rendeletet, amelynek értelmében az utasokat 3 óránál hosszabb késés, járattörlés, illetve túlfoglalás esetén kártérítés illeti meg, így próbálván meg korlátok közé szorítani a légitársaságokat." – mondta el a meglepő eredmény kapcsán Schulhof Barbara a flight-refund.eu ügyvezetője.

A Flight Refundról
A Flight Refund Ltd. abból a célból alakult, hogy az EU-n belül üzemeltetett légitársaságok utasainak érdekeit - a szükséges jogi és technológiai erőforrásokkal rendelkezve - az utas nevében a légitársaságokkal szemben érvényesítse. A Flight Refund Ltd. kizárólag a légi utasok beszállás visszautasítása, járat törlése, valamint a több mint három óra késéssel érkező járat esetében felmerülő követeléseinek érvényesítésére szakosodott, amelyet az Európai Unió 261/2004 EK rendelet 7. cikke alapján érvényesít a társaság. A vállalkozás ahhoz kíván szakértő segítséget nyújtani, hogy a kártérítési folyamat a lehető leggyorsabban lezáruljon, és az utasnak járó kártérítés minél hamarabb kifizethető legyen.

 Az Európai Unió repterein évente mintegy 776 millió utas fordul meg, ebből a magyar utasok száma mintegy 9 millió főre tehető. Az utazások 44%-a a tagállamok között bonyolódik, az utasok 35%-ának pedig az unión kívül eső úti célja van.

A világ 10 legjobb légitársasága:
1. Emirates
2. Qatar Airways
3. Singapore Airlines
4. ANA All Nippon Airways
5. Asiana Airlines
6. Cathay Pacific Airways
7. Etihad Airways
8. Garuda Indonesia
9. Turkish Airlines
10. Qantas Airways
Ezek is érdekelhetnek