A francia Accor szállodalánc az MGallery felsőkategóriás márkaneve alatt nyitotta meg a teljesen felújított Hotel Nemzeti Budapest szállodát - mondta Antoine Guego, az Accor magyarországi és szlovákiai vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón Budapesten.
Az épület az Accor Pannonia Zrt. kisebbségi, és egy francia befektető többségi tulajdonában áll, az Accor 20 évnél hosszabb menedzsment-szerződéssel üzemelteti.
A szerződés lejártakor a teljes tulajdon a francia befektetőé lesz - tette hozzá a vezérigazgató.
A felújított hotel bővíti a kínálatot - mondta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, aki beszélt arról is, hogy a turizmus 4,5 százalékkal bővül idén a világban. A magyar növekedés viszont 11 százalékos, ezen belül Budapesten 16 százalékot tesz ki, tudósít az MTI.
A Hotel Nemzeti különleges történelmi múlttal rendelkezik, hiszen a 116 éves épület az 1900-as évek elején a szomszédságában álló Nemzeti Színház miatt a művészvilág kulturális központja, a művészek kedvenc találkozóhelye volt.
A 80 szobás, 2 lakosztállyal és 3 junior suite-el rendelkező szálloda vendégeinek kényelmét ingyenes internet hozzáférés, kávé- és teafőzési lehetőség, LED képernyős tévékészülék, laptop méretű széf és univerzális média csatlakozó aljzat szolgálja.
A szálloda egyik fő nevezetessége az egyedi bárszerviz, amely tradicionális magyar ételeket és desszerteket kínál.
Az Accor 92 országban 3 500 szállodát működtet, 439 ezer szobával, és 150 ezer embert foglalkoztat. Az éves bevétele 2,7 milliárd euró. A szállodák 44 százaléka a cég tulajdona, 25 százaléka franchise rendszerben működik, míg 31 százalékát menedzsment szerződéssel üzemelteti az Accor.
Az MGallery márka 2008 óta működik, jelenleg 60 szálloda tartozik alá, de 2015-ig a szállodák száma eléri a százat.