Tíz járat és több száz munkahely megszüntetését tervezi januártól a Ryanair, mivel nem tudtak megállapodni a Budapest Airportot üzemeltető Hochtieffel. A légitársaság sajtótájékoztatón közölte a várható megszorításokat, de hozzátették, ha partnerük jobb belátásra térne, akkor nem kezdik meg a leépítést.
Komoly leépítésre készül a Ryanair Budapesten. Az ultrafapados vezetősége sajtótájékoztatón közölte, 40 százalékos leépítést tartanak szükségesnek, mivel a Budapest Airportot üzemeltető Hochtieffel nem tudtak megegyezni.
Vita a díjak emelése miatt
Közleményükben úgy fogalmaztak, a Hochtief üzemeltetésében lévő repülőtéren megemelték a díjakat, nem voltak hajlandóak jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által ajánlott jövőbeni növekedéshez. Hozzátették, amennyiben a Budapest Airport mégis versenyképes költségeket ajánl, illetve hatékony létesítményeket biztosít, akkor a leépítést nem kell végrehajtaniuk.
A tervek szerint a csökkentett üzemeltetést 2013. január 10-től vezetik be. A Ryanair tíz útvonalat zár be, és ez a csökkentés hetente több mint 280 járatot érint. Számításaik szerint a budapesti forgalom évente 800 ezer utassal csökken majd, vagyis 2 millióról 1,2 millió utasra. Emiatt a cég alkalmazottainak a leépítése is szükséges, ez rengeteg munkahely elvesztésével jár.
A szerencsésebbeket áthelyezik
"800 munkahely szűnik meg Budapesten, illetve kerül át máshová Európába, ahol a Ryanair folytathatja a növekedését" - mondta a fapados elnöke, Michael O'Leary. A tíz, megszüntetendő útvonal Baden, Birmingham, Bologna, Düsseldorf, Krakkó, Lubeck, Malaga, München, Oslo és Thessaloniki.
Természetesen a vezetőség véleménye is elhangzott a sajtótájékoztatón. Szerintük az, hogy Hochtief nem volt hajlandó megegyezni velük egy hosszú távú növekedési megállapodásról, a bizonyítéka annak, hogy a Budapest Airportnak nem érdeke a magyar turizmus fejlesztése, a forgalom és a munkahelyek számának növelése, hiszen az egyre csökkenő forgalom ellenére ismételten emeli árait.
5-ről 3-ra csökken a Budapesten állomásozó repülőgépek száma
30-ról 20-ra csökken az útvonalak száma (33 százalékos csökkenés)
Heti 280-ról kevesebb, mint 170-re csökken a járatok száma (40 százalékos csökkenés).
Éves szinten 2 millióról 1,2 millióra csökken az utasok száma (40 százalékos csökkenés).
20 útvonalból 9 esetében csökken a járatok gyakorisága
A társaság évente 800 ezer utast veszít, és 800 állás szűnik meg a Budapest Airporton
Idén nőtt a légitársaság profitja
A bejelentés előbb néhány héttel a Ryanair még büszkén adta közzé, hogy idén, tíz százalékkal nőtt a társaság profitja az első félévben, a jegyárak emelkedése illetve olcsóbb üzemanyag miatt. Részben a londoni olimpiának köszönhetően 48 millió utast szállított, 7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Ryanair a saját adatai szerint az európai légi utasforgalom 12 százalékát bonyolítja le.
Újabb cikkünk ebben a témában:
Megint kivonulhat a Ryanair?
Harmadával kevesebb útvonal és 800 ezerrel kevesebb utas lesz januártól. A cég kedvezményeket akar.