Drakulával csábítana turistákat Indiából és Kínából Románia
Drakulát állítja a marketing középpontjába, és Indiában és Kínában nyit turisztikai képviseletet Románia – írja a Turizmusonline.hu. Drakula legendájával népszerűsítik Romániát azokon a területeken, amelyeket nem érintett a gazdasági válság, és magas turisztikai potenciállal rendelkeznek, mint például Kína, India és a Közép-Kelet – jelentette be Cristian Bărhălescu, a turisztikai minisztérium államtitkára. Szerinte Románia vízumot ad majd azoknak a turistáknak, akik ezekből az országokból érkeznek – írja a manna.ro.
Romániát Drakulával, Erdéllyel, kulturális programokkal, a Duna-Deltával és gyógyfürdőhelyekkel reklámozzák majd Ázsiában. „Kínában és Indiában is nyitunk turisztikai irodákat. Azt kell reklámoznunk, amink van. Az utóbbi 20 évben megpróbálták Drakula legendáját elrejteni, de még mindig működik a mítosz. Ha azt mondod valakinek, hogy Romániából vagy, akkor csak néznek és nem értik. Ha viszont azt mondod, hogy Erdélyből vagy, akkor Drakula miatt mindenki be tudja azonosítani a helyet" – fogalmazott Bărhălescu.
Romániába egyébként a vendégek 60 százaléka uniós tagállamokból érkezik, ezen belül a legtöbben Magyarországról (39%) és Bulgáriából (17%), őket követi az olaszok (8,5%) és a németek (7,6%). Mindezek fényében különös, hogy 2010-ben Románia – több más európai nagyváros mellett – Budapesten is bezárta turisztikai képviseletét. A magyarországi turisztikai marketingért azóta a bécsi képviselet felelős.