Utasainak véleményére kíváncsi a MÁV
A MÁV-START több ezer utas véleményét kérdezi meg a következő két hétben az utazók igényeinek és elvárásainak felmérésére. A közvélemény-kutatás kérdőíveit kedden kezdik kiosztani a jegyvizsgálók a vonatokon, de a vasúttársaság honlapján is választ lehet adni – többek között – a járművek kényelmével, a pénztárosok tájékozottságával, az állomások és a kocsik tisztaságával kapcsolatos kérdésekre.
A beérkező visszajelzéseknek a jövőbeni szolgáltatásfejlesztések irányainak tervezésénél és a prioritások meghatározásánál lesz jelentősége – a rendelkezésre álló források és a lehetőségek figyelembe vételével, derül ki a cég közleményéből. A közvélemény-kutatásban július 24. és augusztus 6. között a vonatokon utazva, illetve a www.mav-start.hu oldalon lehet részt venni. A vonatokon a kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli.
Véleménynyilvánításra a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, hűtésével/fűtésével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatban lesz lehetőség. A vasúttársaság jegyvizsgálói hétezer kérdőívet osztanak ki a két hét alatt, majd a beérkezett visszajelzéseket szakemberek elemzik.
A felmérésben érintett vonatok mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban közlekednek. További fontos szempont volt az érintett vasútvonalak kiválasztásánál, hogy minden fajta járműben utazva biztosított legyen a véleménynyilvánítás lehetősége. Az utasok visszajelzéseiről a kitöltött kérdőívek kiértékelését követően a MÁV-START tájékoztatást ad.