Reggel néhány külföldi turista az 1-es terminálra indult a 2-es helyett, de ennél nagyobb fennakadást nem okozott a reptér költözése. A Travelo ma délelőtt meglátogatta mindkét terminált, eltévedt utasok után kutatva. A Főtaxi pár napig ingyen szállítja át az 1-es terminálra tévedt utasokat a kettesre.
„Mi egy benzinkutastól tudtuk meg, hogy nem az 1-es terminálról indul majd a gépünk" - mesélte nekünk a Wizz Air malmői járatára várakozó csoport egyik tagja ma délelőtt a Liszt Ferenc Repülőtér 2B terminálján. Kimentünk ugyanis megnézni, hogyan sikerült a költözködés a tegnap este bezárt 1-es terminálról, melyről már nosztalgiáztunk egy sort.
Bár a légi dolgozók szakszervezete keddi demonstrációja során késések rémképét vetítette, a délelőtt tapasztalatai azt mutatják, hogy elég zökkenőmentesen tette át székhelyét minden érintett légitársaság (easyJet, Germanwings, Jet2.com, Norwegian és WizzAir) a 2-es terminálra. Gépeik ezentúl a 2B terminálról indulnak, az érkezés viszont a „Schengen - nem-Schengen" felosztás szerint történik, tehát a schengeni országokból a 2A terminálra, a nem-schengeni államokból viszont a 2B terminálra érkeznek az utasok és a csomagok is. A check-in pultok előtt kígyózó sorok délelőtt 11 magasságában azt mutatták, hogy az utasok sikeresen vették az akadályt.
Mondjuk ez leginkább saját talpraesettségüknek köszönhető, a légitársaságok a helyben megkérdezett utasok szerint nem igazán jeleskedtek az utastájékoztatásban. A Wizz Air információs pultjában unatkozó hölgyből azt az információt sikerült kihúznunk, hogy a fapados a legkülönbözőbb formákban tájékoztatta utasait a költözésről. Mi ebből csak a holnapjukat tudtuk ellenőrizni, itt valóban fut egy apró figyelmeztetés. Ennek ellenére az utasok azt állítják, hogy semmilyen tájékoztatást nem kaptak. A fent idézett csoportot egy benzinkúton világosították fel, hogy a kettes felé kéne venni az irányt, egy másik pár az újságokból értesült az indulás helyszínének változásáról. Sőt, az utasok azt mondták, hogy a beszállókártyájukon is még az egyes terminál szerepel.
Mivel pont a dortmundi járat kapujának zárásakor értünk az easyJet pultjához, így ott utasokkal már nem tudtunk beszélni. Viszont itt az alkalmazottak a Wizz Air információs kisasszonyával ellentétben nagyon készségesen válaszoltak a kérdéseinkre. Ők úgy tapasztalták, hogy a költözés nagyon szervezetten és rendben zajlott, a mai nap egyetlen furcsasága, hogy új helyre kellett jönniük dolgozni. Az utasok számát és a késéseket – maximum 10-20 perces csúszásokat lehetett tapasztalni délelőtt a reptéren – teljesen átlagosnak tartják. Úgy tudják az utasok is megfelelően tájékoztatva lettek, panasz nem érkezett, a beszállókártyákon pedig már a 2B terminál szerepel.
A biztonság kedvéért azért átnéztünk Ferihegy 1-re is, hátha útba igazíthatunk pár eltévedt turistát. Nem jártunk sikerrel: az itt dolgozók szerint ehhez hajnalban kellett volna érkeznünk – ekkor keringett pár elveszettnek tűnő külföldi az 1-es terminál előtt. Szerencséjükre azonban a Főtaxi a héten még ügyeletet tart a bezárt terminálon, hogy az eltévedt és késésben lévő utasok segítségére siessen. Az ügyeletes taxis állítása szerint ráadásul ingyenesen. A diszpécserközpont vezetője, Kardos Tibor, kérdésünkre megerősítette, hogy valóban díjmentesen szállítják azokat az utasokat, akiknek az 1-es terminál szerepel a jegyükön, és nagyon késésben vannak. Szimpatikus húzás, de reméljük, nem lesz rá szüksége túl sok utasnak.
Önök mást tapasztaltak? Késett a gépük a mai napon? Vagy még mindig az egyes és a kettes terminál között kóborolnak? Esetleg éppen ellenkezőleg: tökéletesen tájékoztatta Önöket a légitársaság a változásokról? Írja meg nekünk kommentben, vagy az olvir@travelo.hu-ra!