Szép is, jó is, mi az? A mátrai bor. Sőt, nem csak a bor, de a csomagolása is, hiszen a dizájn „Oscar-díjának" számító Red Dot-ot a Dubicz borászat címkecsaládja nyerte el. Ez egy újabb rangos elismerés a borvidéknek. Annak a borvidéknek, amelyről Szőke Mátyás tavaly – igen megérdemelten – az Év bortermelője címet nyerte el.
Az utóbbi időben a Mátrai borvidék borai nem csak a fogyasztók körében, de szakmai berkekben is komoly sikereket értek el. Ezzel még nagyobb figyelem hárul a borvidékre és további elismerések várhatóak a jövőben, mindkét területen.
A magyar borok ismertségénél sokkal nagyobb és fontosabb az elismertségük. Az igazi borbarátok nemzetközi szinten is szuperlatívuszokban beszélnek a szép magyar borokról. Ugyanez a jelenség tapasztalható határainkon belül, ha a Mátrai borvidékre tekintünk. Az egyedülálló természeti adottságok és az új borászgeneráció innovatív és merész megoldásai is egyre szimpatikusabbá teszik az az itt készült nedűket. Sőt, a „nagy öregek" is komoly elismeréseket zsebelhettek be! Először került ki erről a borvidékről az év borásza. Szőke Mátyás, gyöngyöstarjáni borainak jellegzetes ízvilágát valóban nem lehet összekeverni semmivel.
A marketing és design pedig majdnem olyan fontos manapság, mint maga a termék. Egy új elismerés érkezett erről a területről is a borvidékre. Az esseni Design Zentrum „piros pontja", a Red Dot minden grafika, koncepció vagy formaterv számára talán legrangosabb nemzetközi elismerést jelenti. 2018-ban a Graphasel Design Studio által a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok termékei számára tervezett címkecsalád 45 ország 8600 alkotása közül nyerte el a dizájn Oscarjának számító elismerést. Hosszan sorolhatnák még a kiváló pincéket, elismeréseket és a hangulatos boros rendezvényeket, de legjobb a személyes tapasztalatszerzés – ezért érdemes mindenkinek ellátogatnia a Mátrai borvidékre.
További info: www.gyongyos-matra.hu