A Lime közösségi e-rollermegosztó május óta működik Budapesten. A vállalat 5 földrész több mint 120 országában szerzett tapasztalatokat a fenntartható mikromobilitás terén, ezen tudást felhasználva most szeretne eloszlatni néhány, az elektromos rollerekkel kapcsolatos tévhitet - írja a cég közleménye.
Egy roller élettartama csupán pár hónap, vagy még annál is kevesebb
A meghibásodott eszközök szétszerelésén külön karbantartó-csapat dolgozik, így az alkatrészeket állapotuktól függően meg tudják javítani vagy újra tudják hasznosítani. Amint egy roller életútja végéhez érkezik, alkatrészeit újrahasznosítják.
Az akkumulátor nem újrahasznosítható részeit a szolgáltató partnerei olyan biológiailag újrafelhasználható elemekké alakítják, amelyek energiaforrásként használhatók, a rollerekhez használt nyersanyagok, mint például az acél vagy műanyag, folyékony vagy por formában ismét hasznosulhatnak egyéb termékek előállításában. Az elmúlt öt hónap tapasztalatai azt mutatják, hogy a felhasználók a kelet-európai régióban általában, Budapesten pedig kifejezetten ügyelnek a rollerek épségére.
A roller nem az autós utazást helyettesíti, hanem a bicikli alternatívája
Nézzük meg Párizs példáját: a Lime rollerek 2018 júniusában érkeztek a francia fővárosba, azóta pedig a szennyező motormeghajtású járművekkel (autóval, taxival, motorkerékpárral, robogóval stb.) megtett utak számát 10 százalékban helyettesítették. A közhiedelemmel ellentétben a rolleres utak a korábbi biciklis utazásokat csupán két százalékban váltották fel.
A Lime elektromos járműveivel világszerte megtett utak száma már átlépte a bűvös 100 milliót. Minden negyedik utazás egy autós utat helyettesített, így összesen több mint 40 millió autóval megtett kilométert és 9000 tonnányi széndioxidot spóroltak meg a rollerezők. A budapestiek rendkívül lelkesek a mikromobilitási megoldás iránt, a főváros utcáin kihelyezett rollerek egész nap használatban vannak, egy-egy utazás pedig átlagosan 14 percig tart.
Elektromos rollerekkel bárhol parkolhatunk
A tiltott parkolási zónákat, mint például a belváros vagy a Margitsziget a mobilapplikációban piros színnel jelölték, emellett kötelező fotót feltölteni a megfelelően leállított járműről minden egyes rollerhasználat után. A fényképek elemzésével be lehet azonosítani a rollerrel helytelenül parkoló felhasználókat, visszajelzés küldhető számukra, és további segítséget kaphatnak a szabályos parkolás elsajátításához.