Magyarországon sokaknak úgy maradt meg a taxisok által elkergetett Uber, mint valami szitokszó, avagy aki használta, annak egy nem lerablós árú személyszállító szolgáltatás. Azonban azokban a városokban, ahol – az amúgy eléggé agresszívan terjeszkedő – cég megállapodott a városvezetéssel, olykor egész innovatív dolgok sültek ki.
Ilyen lett London, ahol a Techcrunch cikke szerint a Uber beszállt a közösségi közlekedésbe is, legalábbis a menetrendek terén. Az applikációjukba ugyanis felkerült a metró, a gyorsvasutak, a villamos-, hajó- és buszhálózat menetrendje, illetve az ezek közlekedéséről szóló, valós idejű információk is.
Részben pont azért vezette be a szolgáltatást a Uber, mert itt is be akarták tiltani őket, de egy bíró adott nekik 15 hónap kegyelmet. Alapvetően az app szabályzatával, illetve a biztonsággal voltak gondok. A Uber aztán gyorsan elkezdett együttműködni a Transport for London (TfL) közlekedési céggel (a helyi BKK-val).
Az Uber ezért kitalálta, hogy együttműködését bizonyítandó nagyot told a mobilalkalmazásán.
Ezzel persze magukra rántották a konkurenciát, hisz a TfL alá tartozó mindenféle közlekedési mód közül választhat a felhasználó, aki nem fog feltétlen Uberrel menni, ha más opció gyorsabb vagy olcsóbb. Persze a Ubernél se hülyék, az új bővítéssel több felhasználót remélnek, akik aztán csak kipróbálják az autómegosztó szolgáltatást. Ráadásul a tömegközlekedési kiegészítés nincs az ember orra előtt, kicsit turkálni kell az appban, hogy előhozzuk.
A móka kedvéért a Techcrunch a cikk végén megjegyzi, az Ubert 2009-ben alapították, míg a londoni omnibuszhálózat 1829-ben, a földalatti vasút pedig 1863-ban indult el.