Ha már gyengélkedik a turizmus a világban, új utakat kell találni. Valami ilyesmi járhatott a szállásközvetítő Airbnb oldalának urai fejében, amikor kitalálták, hogy be kell szállniuk a tévézésben. A Verge arról ír a Reuters híre alapján, hogy saját stúdiót épített a cég, amiben rövidfilmeket, dokumentumfilmeket és akár show-kat is forgatnának.
A lap szerint az Airbnb régóta tervezi ezt a lépést, bár kezdetben létező stúdiókkal akart kollaborálni. A saját tévés és videós kontent azért is lenne jó, mert ott menő vendégeket és szobakiadókat tudnának bemutatni, és betörhetnének a pezsgő életmódmagazinok körébe.
Az Airbnb korábban is próbálkozott már: az Apple TV Plus szolgáltatásának készítettek egy Home (Otthon) című sorozatot menő házakról és lakóikról, illetve egy komolyabb dokumentumfilm, a Gay Chorus Deep South (Meleg Kórus Mély-Dél) elkészítésében is benne voltak. Eleve azzal számol a cég, hogy minél több tartalmat gyártanak, annál több embert tudnak a szállásközvetítő platformra csábítani.
Az Airbnb pár éve amúgy is elkezdte átfazonírozni magát. Elindította a Trips nevű kezdeményezését, amivel már nemcsak apartmant tudunk foglalni, hanem idegenvezetőkkel vagy akár főzőtanfolyamokkal is összekötik a turistát. A drágább szobafoglalások és kisebb, magánkézben lévő szállodák, de a last-minute foglalások irányába is terjeszkednek.
A cég terjeszkedése nem csoda: abból indultak ki annak idején, hogy megtörjék a nagy szállásadók monopóliumait, és a kisebb szobakiadóknak nyújtsanak lehetőséget. Azóta azonban sok helyen szigorodtak a jogszabályok (részben az Airbnb lakás- és albérletár felhajtó ereje miatt, amit Budapest is tapasztal), így másfelé kell terjeszkedniük. Így az Airbnb lassan olyan platformmá válik, ami egyszerre utazási iroda, foglalási oldal és útikönyv is.