Nem sokat kecmecelt a JD Power, ha a mintája nagyságát nézzük: 12 ezer fő megkérdezésével állított össze egy közvélemény-kutatást arról, mennyire elégedetlenek az utasok az egyes utazási applikációkkal – írja a 9to5mac amerikai site.
A légitársaságok, taxicégek, hotelek, utazási irodák és autóbérléssel foglalkozó vállalatok alkalmazásainál gyakori gond, hogy nehézkes és bonyolult a használatuk.
Az elégedettséget pontozásos skálán mérték: az autóbérlési és a hotelappok például 1000-ből 849 pontot kaptak, a légitársaságok alkalmazásai 840-et. Eközben a pénzügyi appok, mint a bankkártyások (874) vagy a bankosok (867) jobban teljesítettek.
A fő gond tehát az egyszerű kezelhetőség, minden más faktor a háttérbe szorul a felhasználók részéről. Amelyik app nem felhasználóbarát, azt általában jó alacsonyra értékelték. Jellemző, hogy a könnyen használható alkalmazások átlag 130 ponttal kaptak többet a rosszul használhatóknál.
A legtöbben természetesen a légitársaságok appjait használják, a megkérdezettek 90 százalékának ilyen típusú utazási jellegű alkalmazás van a telefonján, egyéb kütyüjén. A légiappokkal leginkább a lassú betöltődés a baj, ezek amúgy 824 pontot kaptak a vizsgálatban.
Az amerikai kutatás megnevezte a legjobb három applikáció tulajdonosát is kategóriánként:
- Légitársaságok: 1. JetBlue, 2. Southwest, 3. Alaska.
- Hotelek: 1. World of Hyatt, 2. IHG, 3. Hilton Honors.
- Utazási irodák: 1. Orbitz, 2. Priceline, 3. Expedia.
- Autóbérlési cégek: 1. National, 2. Enterprise, 3. Hertz.