Régóta jöttek a panaszok a nagy szállásfoglaló weboldalak ellen, úgy mint az Expedia, a Booking, az Agoda, a Hotels, az Ebookers és a Trivago, ezért a brit fogyasztóvédelem úgy döntött, megregulázza őket. Pontosabban önszabályozásra sikerült a szektort kényszeríteni, hogy ne verjék át a fogyasztót.
A BBC News szerint el fogják végre árulni, mi alapján rangsorolják a helyeket (pl. tőlük származó bevétel alapján). Nem fogják állandóan pánikoltatni a vásárlót, hogy ez az utolsó esély a szabad szobára, valamint hogy milyen sokan keresnek épp rá az adott szállásra (még ha más dátumokon is). Elfelejtik azt is az oldalak, hogy a betelt szállásokat is megjelenítsék a keresési oldalon.
A kedvezményes ajánlatokkal is csínján bánnak majd. Nem fognak olyat kedvezményesként-akciósként eladni, ami voltaképp nem az, csak mondjuk egy alapból olcsóbb időszak (pl. a hétköznapi szobaárak sok helyen alacsonyabbak a hétvégiknél). Sokszor pedig egy átlagos szoba árát hasonlították egy luxuslakosztályéhoz.
És az egyik legfontosabb, hogy a teljes árat fogják mutatni, foglalási díjjal és adóval együtt.
Lényeges információ, hogy mindez Nagy-Britanniában történt, szóval egyelőre nem érzékelik feltétlen a magyar fogyasztók, de ki tudja, hátha elterjed ez a jó szokás.
(via G7)