Érdekes tapasztalatról számolt be a Telegraph egyik utazási újságírója. Hongkongban járt, és az ott eltöltött egy hét alatt mindössze három Instagram-posztot lőtt ki az éterbe. A háromból kettő tisztességes lájkmennyiséget kapott, ellenben az az egy, ami a halpiac már nem friss, a csatornába lehúzott halairól szólt,
mindössze 25-öt!
Egy szál kommentelője volt, aki meg is jegyezte, hogy ez nem túl vidám téma. Valóban, nem egy trópusi naplemente megfilterezve, de ilyen az Instagram: egységsugarú kínálatot eredményez a kereslet, ami kedvelésekben, lájkokban nyilvánul meg.
Hogy a helyzet még szörnyűbb legyen, Rómában már Instagram-barátokat (máshol meg Insta-inasokat) is lehet bérelni, akik a legszuperebb, legjobban beállított Insta-fotót elkészítik "kedvesüknek" (tehát aki fizet). A Roma Experience persze nem minden nő mellé ad férfi fotóst, ha épp egy nőit dob a gép, akkor ő megy el a bérlőt fotózni pózolgatás közben.
Az Instagram tehát nagy átverés tud lenni, fel is hozzák példának Carolyn Stritch-et, egy Insta-sztárt, aki 20 ezer feletti lájkot szerzettegy disneylandes képpel. Az alig tűnt fel valakinek, hogy a kép Sunderlandben készült Kalifornia helyett, és a nő retusálta oda Disneyland tornyait. Persze később adott egy metafizikai magyarázatot a becsapásra, miszerint koncepció volt a saját Instája meghekkelése, hogy felhívja a figyelmet a valóság teljes eltorzulására ezeken a platformokon.
.