Köln közelében megnyitották Németország első napelemes útját, amely amellett, hogy elolvasztja a jeget, áramot termel és elnyeli a zajt.
A kísérleti, 90 m-es útszakaszt összesen 150 napelem fedi. Építője három állami kutatóintézettel együttműködve hozott létre olyan elemeket, amelyek teherautók terhelését is elbírják, átengedik a fényt és nem csúszik. Csak ez a kis, 200 m2-es szakasz évi 16 ezer kW óra áramot tud termelni, amely felér egy négytagú család éves fogyasztásával. Gondoskodtak a biztonságról is: a modulok feszültsége csak 30 Volt, ami sem emberre, sem állatra nem veszélyes.
A fejlesztők egyik különösen nehéz feladata volt csúszásmentessé és az időjárási szélsőségeknek ellenállóvá tenni a felületet. Ezt végül „dombok" és "völgyek" kialakításával oldották meg: a dombokat a különösen kemény korunddal vonták be, az út szerkezete így lehetővé teszi, hogy a víz lemossa a szennyeződéseket és megakadályozza, hogy a nagy esőben kormányozhatatlanná váljanak az autók.
A szakemberek szerint a német úthálózatot (nem számítva az autópályákat) napelemekkel beborítva 20 millió elektromos járművet lehetne indukciós árammal, menet közben vagy a parkolókban tölteni - írja a Piac Profit.
Az ilyen utak építésének (nyilván rendkívül magas) költségét az illetékesek nem árulták el. Egyébként ilyen utat elsőnek Hollandiában építettek, de már létezik a technológia Kínában, terveznek napelemes utakat Los Angelesben és a Szilikon-völgyben is.