A szobába lépve jut eszébe, hogy elfelejtette a recepcióst megkérdezni, meddig lehet reggelizni, vagy mennyiért bérelhet fürdőköntöst? Akkor kérdezze meg a robotportástól! Egy osztrák szálloda pont ezért állította szolgálatba, és már javában teszteli is a Gustaffo névre keresztelt, beszélő robotot.
Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás mellett talalálható Hotel Zeitgeistban tesztelik december óta az okos robotportás rendszert, a Gustaffot. Az új digitális portaszolgálat egy komplex információs központ, amely okostelefonról a nap 24 órájában elérhető: a vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervízt, foglalhatnak asztalt egy étterembe vagy rendelhetnek taxit.
A bécsi startup mögött az Alexa nevű nyelvfelismerő rendszer áll. A hotel vendégei a hangvezérelt Amazon Echo készülék segítségével gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak olyan kérdésekre, például, hogy meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetőek el a szállodában, vagy arról, hogy milyen kikapcsolódási lehetőség vannak Bécsben.
A digitális hotelszervíznek azonban nem célja a hagyományos portaszolgálati munkakör leváltása.
A szállodák az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást, és így a hagyományos
portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére. Kereskedelmi
szempontból is több előnnyel jár, hiszen a vendégek által feltett kérdéseket és kéreseket a
rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni.
A robotporta feltalálói jelenleg egy olyan okos szállodai szobakulcs rendszer tesztelésén is
dolgoznak, amely okostelefonról is működtethető lesz.