Virtuális valósággal csábítja a látványosságokhoz a turistákat Miskolc.
Előfordult már önnel, hogy megérkezett egy új városba, de nem tudta eldönteni, hogy mit nézzen meg először, mi ne maradjon ki semmiképp, és hogy mire mennyi időt szánjon? Miskolc a virtuális valóság technológiáját felhasználva segíti látogatóit az ilyen döntésekben.
A virtuális valóság (VR) szemüvegeket a miskolc központjában található Tourinformban, a hozzá tartozó Miskolc Bolt és Café kávézóban próbálhatják ki a látogatók. A VR technológia bevezetésével nem cél, hogy a valóságot teljesen helyettesítő élményt nyújtsanak, a virtuális utazás a Tourinform tervei alapján inkább abban segíti majd a látogatókat, hogy még tudatosabban választhassák ki azokat a helyeket, amelyeket fel szeretnének keresni.
A miskolci Tourinform iroda projektje a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület pénzügyi és az MTA SZTAKI szakmai támogatásával több lépcsőben készült el. Először a turisztikai szervezet weboldala, majd Miskolc okostelefonos alkalmazása készült el, a virtuális valóság technológiának köszönhetőn mostantól pedig 3D-ben is felfedezhetik a látogatók a város látványosságait
A turisztikai szervezet tervezi, hogy hamarosan a többi információs irodájában is bevezeti VR szemüvegeket, így Lillafüreden, a Diósgyőri Várnál, valamint a Barlangfürdőben is találkozhatunk majd vele. Hosszabb távon olyan funkcióval is bővíteni akarják a szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy az adott látványosság régmúltját is megismerjük.