A január a felszolgálók iránti kedvesség hivatalos hónapja. Ön mit tesz azért, hogy egy vendéglátósnak jó napja legyen? A Travelo közös gondolkodásra buzdít: szavazzon vagy írja meg, mivel járna kedvében a pincéreknek, akikkel összesodorta az élet!
Ezer és egy elégedetlen írás született már különböző fórumokon arról, hogy egy felszolgáló mivel vívja ki az ellenszenvünket, mit kéne tudnia és jobban csinálnia. Mi az, hogy nem tanulta, miért nem találja ki, miért nem oldja meg, miért nem figyel, miért nem jön, miért megy el, miért mogorva, miért bratyizik, miért okoskodik, miért nem tud semmit, az ilyen miért megy pincérnek, és miért él egyáltalán.
Arról viszont szinte szó sincs, hogyan viselkedik egy jó vendég. Most itt a kiváló alkalom, hogy magunkba forduljunk és elgondolkozzunk, hogyan tehetnénk könnyebbé a vendéglátásban dolgozók napi rutinját.
A január ugyanis minden évben annak (is) a hivatalos világhónapja, hogy mindannyian legyünk kedvesebbek a felszolgálókhoz - az angol eredetiben szereplő 'food server' kifejezés ráadásul nemcsak a pincérekre vonatkozik, hanem mindenkire, aki a munkája révén ételt vagy italt ad nekünk: a pultosokra, gyorséttermi dolgozókra és ételfutárokra is.
Önnek mi lenne az első mozdulata, hogy maradéktalan rokonszenvéről biztosítson egy vendéglátóst? Szavazzon, ön szerint vajon mitől lesz elégedett egy pincér!
Nem variálok, hanem jó nekem, ami az étlapon van. - 9
Nem próbálom őt a közös szituáció során mindenáron felszedni. - 2
Megfelelő mértékű borravalót adok. - 52
Nem akarok vele az életemről beszélgetni. - 3
Nem adok neki életvezetési és/vagy szakmai tanácsokat. - 8
Nem küldök vissza ételt. - 1
Tiszteletben tartom a zárórát, vagyis a személyzet munkaidejét. - 34
Minden további humánus ötletet szeretettel várunk hozzászólásként itt, vagy kommentben a Travelo Facebook-oldalán!