A Morph üléseken utazók eldönthetik, mennyi helyre van szükségük, jegyüket pedig ennek megfelelően árazza a légitársaság, ha a koncepció megvalósul.
A repülős utak egyik nagy hátránya, hogy bárkit kifoghatunk utastársként. A térfelünkre átfolyó nagydarab útitárs igazán meg tudja keseríteni a nyolcórás transzatlanti repülést, az pedig csak szimplán bosszantó, ha csak ketten ülnek egy sorban, mégsem tudnak osztozni az üres középső széken a karfák miatt. Erre a helyzetre kínál forradalmian új megoldást egy brit dizájncég repülőgép-ülésterve, melyen tetszés szerint növelhető vagy csökkenthető az ülések szélessége.
A Seymourpowell által kitalált Morph üléskoncepciót a turistaosztályra tervezték, hiszen a business utasok amúgy is terpeszkedhetnek. A turistaosztályon a Morph ülésekre helyet váltó utasok eldönthetik, milyen széles ülést szeretnének, a légitársaság pedig szépen legombolhatja róluk az ennek megfelelő díjat. Hosszában sajnos ezzel a megoldással sem növelhető a lábtér, csak széltében. A széles ülésen azonban már oldalra dőlve kényelmesebben elfér az ember, épp úgy, mint mondjuk egy vonatkocsi szélső ülésein.
A karfáról sem kell lemondanunk, a megváltott jegyhez ugyanis előre fixált ülésméret tartozik, melyet a karfa és a fejtámla oldalra mozgatásával hoznak létre. Így vehetünk két szélesebb ülést, közöttük kicsi üres hellyel, vagy egy háromfős család osztozhat úgy is a székeken, hogy apának jár a legszélesebb hely, a gyereknek pedig csak gyerekméretű. A kényelem érdekében az ülésmagasság és az ülőlap hossza is változtatható, ami főleg a gyerekeknek és a nagyon magas felnőtteknek hasznos. Arról egyelőre nincs hír, mikor lesz a koncepcióból valóság – nekünk mindenesetre nagyon tetszik.