A magyarok fele utazási ötleteket keres a neten

A magyarok fele utazási ötleteket keres a neten

Turisztikai és utazáshoz kapcsolódó információt keres minden második magyar és lengyel internetező. Az utazási weboldalak legfiatalabb látogatói Szlovákiában és Bulgáriában találhatók, valamivel idősebbek a Cseh Köztársaságban – derül ki a Gemius legfrissebb elemzéséből. A vizsgált régiós országok Magyarország, Bulgária, a Cseh Köztársaság, Lengyelország és Szlovákia voltak, a rangsor a 2013 áprilisi adatok alapján készült.

Az elemzés azt mutatja, hogy a magyarok és a lengyelek azok, akik nyaralásukat leginkább és legszívesebben tervezik meg az interneten. Legtöbben arra vonatkozóan keresnek információt, hogy hova érdemes ellátogatni. Erre keres rá minden második magyar (54 százalék) és lengyel (50 százalék) felhasználó. A Cseh Köztársaságban, minden harmadik internetező (30 százalék) keres így inspirációt az utazásaihoz. Viszont, a szlovákok és a bolgárok ehhez képest meglehetősen ritkábban fordulnak az utazással kapcsolatos weboldalak felé (14 és 7 százalék).

Fotó: Gemius Hungary Kft.

 A felmérést végző cég megkérdezte a hazai szakembereket – így a Travelót is –, hogy látják a piacot. "Tapasztalataink szerint is egyre növekszik az online érdeklődés mind az utazással kapcsolatos cikkek, mind az online foglalható utazási ajánlatok iránt, amit a látogatottsági számok növekedése mellett a tartalmak fogyasztásával eltöltött idő emelkedése is jelez: 2013 első félévében az előző félévhez képest több mint 13 százalékkal növekedett a látogatások átlagos időtartama" – nyilatkozta Fináczy Dóra, a Travelo.hu ügyvezető igazgatója.

Tovább vizsgálva, a kutatásból az is kiderül, hogy a magyar, a lengyel és a bolgár nők gyakrabban terveznek online utazást, mint a férfiak. A Cseh Köztársaságban azonban a férfiak azok, akik nagyobb online érdeklődést tanúsítanak a kirándulások vagy utazások iránt. Szlovákiában viszont a férfiak és nők közel egyenlő eloszlást mutatnak az ilyen típusú oldalak látogatói között.

A Gemius kutatási eredményeihez hasonlóak az utazom.com utazási iroda tapasztalatai is. A cég munkatársa elmondta, hogy a 400 000 Facebook-rajongójuk 65 százaléka nő, akik többségében a 18-34 éves korcsoportból kerülnek ki. Lizán Balázs az utazom.com marketing igazgatója hozzátette: nagyon intenzív félévet tudhattak maguk mögött, a legtöbb számukra fontos mérőszám esetében 100-300 százalékos éves növekedést sikerült elérniük úgy, hogy a bevételük meghatározó része továbbra is internetes értékesítésből származik.

Nem csak az internetezők neme, hanem a kora is különbözik a vizsgált piacokon. Kiderült, hogy a legfiatalabb szabadidős kategóriában böngészők Szlovákiában és Bulgáriában találhatók (a közönség legnagyobb része 15-24 éves). Viszonylag idősebb felhasználók vannak többségben Magyarországon, Lengyelországban, és a Cseh Köztársaságban (35-44 éves korúak).

Ezek is érdekelhetnek