Mondja meg a magáét a MÁV-nak!
Pontosan egy évvel ezelőtt végzett közvélemény-kutatást a MÁV-START az utasok körében, hogy megismerje a véleményüket az utazási körülményekről, az igényekről és az elvárásokról. Az akkor beérkezett visszajelzések alapján a vasúttársaság az utazási komfort javítását célzó szolgáltatás- és járműfejlesztési tervet dolgozott ki – írja közleményében a MÁV-START.
A fejlesztések tavaly ősszel elkezdődtek, azóta is folyamatosak, így mától újra megkérdezik az utasok véleményét a vonatokon utazva, illetve a www.mav-start.hu oldalon keresztül. A közvélemény-kutatás a legpontosabb összehasonlíthatóság érdekében minden paraméterében megegyezik a tavalyival. A vonatokon a kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli.
Véleménynyilvánításra ezúttal is a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, hűtésével/fűtésével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatban van lehetőség. A vasúttársaság jegyvizsgálói hétezer kérdőívet osztanak ki két hét alatt, majd a beérkezett visszajelzéseket szakemberek elemzik. A felmérésben érintett vonatok mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban közlekednek, így minden típusú járműben utazva biztosított a véleménynyilvánítás lehetősége.
2012-ben csaknem ötvenezer kérdőívet töltöttek ki az utasok, a kiértékelés alapján a jegyvizsgálók és a pénztárosok munkájával voltak leginkább elégedettek, az utazás komfortjával és az utazási körülményekkel, a tisztasággal és a hűtéssel/fűtéssel pedig a legkevésbé.