Csak édességre húszezer, vásárlásra összesen százezer forintnyi jent költ egy átlagos turista Japánban. Ez az összeg több, mint amennyit étkezésre és programokra összesen elköltenek a nyaralás alatt.
A Japánba érkező külföldi turisták átlagosan százezer forintnyi összeget költenek shoppingolásra, vagyis többet, mint amennyit étkezésre – 70 ezer forint – és az egyéb programjaikra, például városnézésre, szórakozásra – 28 ezer forint – összesen, írja a Skift.com.
Mire költenek el ennyi pénzt az emberek Japánban? A Japán Turisztikai Hivatal adatai szerint a látogatók több mint fele nagyjából húszezer forintot költ édességekre, amiket szuvenír-boltokban, bevásárlóközpontokban árulnak. A felmérés szerint a legtöbbet a thaiok (közel 40 ezer forint) a kínaiak (26 ezer forint) és a tajvaniak (19 ezer forint) költenek nasira.
Népszerű szuvenír még az alkohol és a dohánytermékek: átlagosan 25 ezer forintot költenek ezekre az utazók. Az orosz turisták ennek a dupláját, de az ausztrálok is elég iszákosnak tűnnek, átlagosan 37 ezer forintinyi jent költenek italra a vakációjuk során.
Persze nemcsak az édességek és az italok a népszerűek: sok helyi termék is fogy. A francia turisták 35 százaléka tér haza egy tradicionális japán öltözettel gazdagabban, de az amerikaiak (26,9 százalék) és a kanadaiak (28,7 százalék) is szeretnek japán viseletben pompázni hazatérésük után. A manga és anime képregények sem maradnak ki a vásárlók kosarából, átlagosan 23 ezer forintot költenek ezekre a turisták. Leginkább a francia és ausztrál látogatók szeretik ezeket az újságokat és könyveket.
A Japán Turisztikai hivatal egyébként 2005 óta minden évben meghirdeti a legnépszerűbb szuvenírek versenyét. Idén 636 nevezett tárgy közül az unryu washi rampu nevű japán papírlámpás győzedelmeskedett – a bírák 15 ország turisztikai szakértőiből kerültek ki.