Hogyan igyuk ki ingyen a minibárt?

A minibárból fogyasztásért sosem kell többé fizetnie, és ingyen lesznek az eddig pénzbe kerülő tévécsatornák is a hotelekben. Sőt, a kései lemondás díjának is búcsút mondhatunk. Hogyan? Egy volt szállodai alkalmazott elárulja titkait, második rész.

Nemrégiben az amerikai The Week című hetilap részleteket közölt Jacob Tomsky könyvéből melyben a szerző olyan tudnivalókat oszt meg a szállodákkal kapcsolatban, melyeket - legalábbis szerinte - eddig még sehol nem publikáltak. Hogy valóban világraszóló titkokat fecseg-e ki, egy rövid részlet alapján nem tudjuk megítélni, mindenesetre kifejezetten hasznosnak tűnnek a volt hoteles tippjei.

Korábbi cikkünkben arról esett szó, hogy mivel kergethetjük az őrületbe a recepciósokat, most pedig a szerző spórolási tippjeit közöljük, illetve azokat a tudnivalókat, amikkel minden vendégnek tisztában kéne lennie. Persze Jacob Tomsky megállapításai az amerikai helyzetet jellemzik, így nem árt az európai hotelek tekintetében fenntartással kezelni őket.

A könyv szerzőjéről

„Több mint egy évtizedet lehúztam hotelekben. Nálam jelentkeztél be és ki, én mutattam meg neked, mi merre van az épületben, italt hoztam neked, én halásztam ki a fehér bugyid a fehér ágynemű közül, én parkoltam le a kocsidat. Én kóstoltam bele a szobádba rendelt ételeidbe, én pucoltam a vécédet, és én utasítottam el, hogy tovább maradj a szobában. Én ébresztettelek, én ettem ki az édességet a minibárodból, én nevettem a vicceiden, és én vettem el a pénzed. New Orleanstől New Yorkig a hotelek szabályai szerint játszottam, és alaposan megismertem minden szempontból ezt az iparágat" – mondja magáról Jacob Tomsky.

 Amit minden vendégnek tudnia kellene

Nyugodtan kiihatjuk a minibárt – ingyen

„A hotelszámlák legvitatottabb tételei a minibár-fogyasztással kapcsolatosak" – állítja Jacob Tomsky. A szállodák többségében a minibár továbbra is egyet jelent egy pici hűtővel, amit vagy sikerül a személyzetnek maradéktalanul feltöltenie és ellenőriznie minden nap, vagy nem. Így aztán valóban előfordulhat, hogy sosem találkoztunk azzal a kis üveg vodkával vagy narancslével, amit fizetésnél követelnek rajtunk. „A vendégek általában a feléig sem jutnak el a 'nem fogyasztottam semmi ilyesmit' mondatnak, mire már le is húztuk a számlájukról a kérdéses tételeket" – írja a szerző.

 

Igyuk ki a minibárt és jelentsük ki: nem mi voltunk - javasolja Jacob Tomsky
Galéria: Hogyan igyuk ki ingyen a minibárt?
(Fotó: . / Northfoto)

 A fizetős tévécsatornák és filmek is ingyen vannak!

Jacob Tomsky szerint nyugodtan végignézhetünk bármilyen fizetős filmet a szobánkban, fizetnünk pedig egyáltalán nem kell majd érte. Miután megnéztük a filmünket, szóljunk a recepción, hogy véletlenül kattintottunk rá. Vagy hogy a felénél megszakadt a film, esetleg a vége előtt lefagyott a tévé. Sőt, el sem indult az egész. Ekkor általában készségesen megkérdezik, szeretnénk-e, hogy újraindítsák? Válaszoljuk, hogy nem, sajnos pihennünk kell, vagy már nincs rá időnk indulás előtt. A számláról pedig már el is tűnt a filmnézés díja.

Megúszhatjuk, hogy megbüntessenek a kései lemondás miatt

Ez a trükk az előre kifizetett foglalásoknál sajnos nem fog működni, minden más foglalási módnál viszont igen. Hívjuk fel a hotelt, és kérjük a recepciót. Ha kapcsolták, kérdezzük meg, a menedzserrel beszélünk-e. Ha igen, tegyük le, és próbálkozzunk később. Ha viszont nem, nyert ügyünk van. Mondjuk el, hogy csupán egy gyors kérdésünk lenne: személyes okok miatt nem fogunk ma este megérkezni. Azonban, a találkozónkat, programunkat már sikerült jövő hétre áttenni, lehetne, hogy az aznapi foglalást is jövő hétre módosítsák büntetés nélkül? Ezzel biztosan semmi gondja nem lesz a recepciósunknak – írja Tomsky. Másnap pedig nyugodtan lemondhatjuk a jövő hétre szóló foglalásunkat, minden további nélkül.

Ne fárasszuk a recepcióst utazásunk részleteivel

Ezerszer hallottak már mindenféle szörnyű történetet késő járatokról, elveszett poggyászokról és egyebekről, nem kíváncsiak egy újabbra, csak magunkkal szúrunk ki, ha felbosszantjuk a recepcióst – például a legrosszabb szobát adja nekünk

Ne személyeskedjünk, csak mert névtábla van az alkalmazotton
Galéria: Hogyan igyuk ki ingyen a minibárt?
(Fotó: . Photobank / Northfoto)

.Soha ne szólítsuk nevén a recepcióst, ha nem mutatkozott be!

Egy mellkasra tűzött névkártya eleve alárendelt helyzetbe kényszeríti az embert. Ne alázzuk meg a hotel dolgozóit azzal, hogy teljesen ismeretlenül személyeskedünk velük, csak mert a kitűzőjükről tudjuk a nevüket. Jacob Tomsky azt javasolja, kérdezzünk rá, hogyan szólíthatjuk őket, és már tisztáztuk is a helyzetet.

Találjuk meg az emberünket!

Keressünk a recepción valakit, aki egyszerre tűnik hatékonynak és nyugodtnak is: ez azok jellemzője, akik már jó ideje dolgoznak az adott helyen. Lépjünk oda hozzá mosolyogva, adjunk jókora borravalót, és jelezzük, ha bármiben tud nekünk segíteni a későbbiekben, azt nagyra értékelnénk. Ha van valami különleges kérésünk – jobb szobát, későbbi kijelentkezést szeretnénk – ekkor jelezzük. Ha sikeres az akciónk, jegyezzük meg az emberünk nevét, és máskor is vele intézzük a dolgokat, ha erre járunk – javasolja Jacob Tomsky.

A tíz legnagyobb hazugság, ami a recepción elhangzik

1. Az összes szobánk megközelítőleg azonos méretű.
2. Természetesen emlékszem Önre. Üdvözlöm újra nálunk!
3. Sajnos semmit sem tehetek.
4. Nagyra értékelem, hogy megosztotta a véleményét.
5. Sajnálom, hogy a londiner kellemetlen helyzetbe hozta. Azonnal értesítem a menedzsmentet.
6. Elnézést, nem akartam megsérteni.
7. Azonnal küldöm az e-mailt erről.
8. Szívesen.
9. Őszintén sajnálom.
10. Remélem, hamarosan viszontlátjuk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetnek