A minibárból fogyasztásért sosem kell többé fizetnie, és ingyen lesznek az eddig pénzbe kerülő tévécsatornák is a hotelekben. Sőt, a kései lemondás díjának is búcsút mondhatunk. Hogyan? Egy volt szállodai alkalmazott elárulja titkait, második rész.
Nemrégiben az amerikai The Week című hetilap részleteket közölt Jacob Tomsky könyvéből melyben a szerző olyan tudnivalókat oszt meg a szállodákkal kapcsolatban, melyeket - legalábbis szerinte - eddig még sehol nem publikáltak. Hogy valóban világraszóló titkokat fecseg-e ki, egy rövid részlet alapján nem tudjuk megítélni, mindenesetre kifejezetten hasznosnak tűnnek a volt hoteles tippjei.
Korábbi cikkünkben arról esett szó, hogy mivel kergethetjük az őrületbe a recepciósokat, most pedig a szerző spórolási tippjeit közöljük, illetve azokat a tudnivalókat, amikkel minden vendégnek tisztában kéne lennie. Persze Jacob Tomsky megállapításai az amerikai helyzetet jellemzik, így nem árt az európai hotelek tekintetében fenntartással kezelni őket.
„Több mint egy évtizedet lehúztam hotelekben. Nálam jelentkeztél be és ki, én mutattam meg neked, mi merre van az épületben, italt hoztam neked, én halásztam ki a fehér bugyid a fehér ágynemű közül, én parkoltam le a kocsidat. Én kóstoltam bele a szobádba rendelt ételeidbe, én pucoltam a vécédet, és én utasítottam el, hogy tovább maradj a szobában. Én ébresztettelek, én ettem ki az édességet a minibárodból, én nevettem a vicceiden, és én vettem el a pénzed. New Orleanstől New Yorkig a hotelek szabályai szerint játszottam, és alaposan megismertem minden szempontból ezt az iparágat" – mondja magáról Jacob Tomsky.
Amit minden vendégnek tudnia kellene
Nyugodtan kiihatjuk a minibárt – ingyen
„A hotelszámlák legvitatottabb tételei a minibár-fogyasztással kapcsolatosak" – állítja Jacob Tomsky. A szállodák többségében a minibár továbbra is egyet jelent egy pici hűtővel, amit vagy sikerül a személyzetnek maradéktalanul feltöltenie és ellenőriznie minden nap, vagy nem. Így aztán valóban előfordulhat, hogy sosem találkoztunk azzal a kis üveg vodkával vagy narancslével, amit fizetésnél követelnek rajtunk. „A vendégek általában a feléig sem jutnak el a 'nem fogyasztottam semmi ilyesmit' mondatnak, mire már le is húztuk a számlájukról a kérdéses tételeket" – írja a szerző.
A fizetős tévécsatornák és filmek is ingyen vannak!
Jacob Tomsky szerint nyugodtan végignézhetünk bármilyen fizetős filmet a szobánkban, fizetnünk pedig egyáltalán nem kell majd érte. Miután megnéztük a filmünket, szóljunk a recepción, hogy véletlenül kattintottunk rá. Vagy hogy a felénél megszakadt a film, esetleg a vége előtt lefagyott a tévé. Sőt, el sem indult az egész. Ekkor általában készségesen megkérdezik, szeretnénk-e, hogy újraindítsák? Válaszoljuk, hogy nem, sajnos pihennünk kell, vagy már nincs rá időnk indulás előtt. A számláról pedig már el is tűnt a filmnézés díja.
Megúszhatjuk, hogy megbüntessenek a kései lemondás miatt
Ez a trükk az előre kifizetett foglalásoknál sajnos nem fog működni, minden más foglalási módnál viszont igen. Hívjuk fel a hotelt, és kérjük a recepciót. Ha kapcsolták, kérdezzük meg, a menedzserrel beszélünk-e. Ha igen, tegyük le, és próbálkozzunk később. Ha viszont nem, nyert ügyünk van. Mondjuk el, hogy csupán egy gyors kérdésünk lenne: személyes okok miatt nem fogunk ma este megérkezni. Azonban, a találkozónkat, programunkat már sikerült jövő hétre áttenni, lehetne, hogy az aznapi foglalást is jövő hétre módosítsák büntetés nélkül? Ezzel biztosan semmi gondja nem lesz a recepciósunknak – írja Tomsky. Másnap pedig nyugodtan lemondhatjuk a jövő hétre szóló foglalásunkat, minden további nélkül.
Ne fárasszuk a recepcióst utazásunk részleteivel
Ezerszer hallottak már mindenféle szörnyű történetet késő járatokról, elveszett poggyászokról és egyebekről, nem kíváncsiak egy újabbra, csak magunkkal szúrunk ki, ha felbosszantjuk a recepcióst – például a legrosszabb szobát adja nekünk
.Soha ne szólítsuk nevén a recepcióst, ha nem mutatkozott be!
Egy mellkasra tűzött névkártya eleve alárendelt helyzetbe kényszeríti az embert. Ne alázzuk meg a hotel dolgozóit azzal, hogy teljesen ismeretlenül személyeskedünk velük, csak mert a kitűzőjükről tudjuk a nevüket. Jacob Tomsky azt javasolja, kérdezzünk rá, hogyan szólíthatjuk őket, és már tisztáztuk is a helyzetet.
Találjuk meg az emberünket!
Keressünk a recepción valakit, aki egyszerre tűnik hatékonynak és nyugodtnak is: ez azok jellemzője, akik már jó ideje dolgoznak az adott helyen. Lépjünk oda hozzá mosolyogva, adjunk jókora borravalót, és jelezzük, ha bármiben tud nekünk segíteni a későbbiekben, azt nagyra értékelnénk. Ha van valami különleges kérésünk – jobb szobát, későbbi kijelentkezést szeretnénk – ekkor jelezzük. Ha sikeres az akciónk, jegyezzük meg az emberünk nevét, és máskor is vele intézzük a dolgokat, ha erre járunk – javasolja Jacob Tomsky.
1. Az összes szobánk megközelítőleg azonos méretű.
2. Természetesen emlékszem Önre. Üdvözlöm újra nálunk!
3. Sajnos semmit sem tehetek.
4. Nagyra értékelem, hogy megosztotta a véleményét.
5. Sajnálom, hogy a londiner kellemetlen helyzetbe hozta. Azonnal értesítem a menedzsmentet.
6. Elnézést, nem akartam megsérteni.
7. Azonnal küldöm az e-mailt erről.
8. Szívesen.
9. Őszintén sajnálom.
10. Remélem, hamarosan viszontlátjuk!