Tizenegy méter hosszú, két lépcső is van benne és hibrid motor hajtja - megvalósult London polgármesterének kampányígérete. Az ikonikus, nyitott hátsó peronos Routemaster busz újragondolt változatára éppúgy fel lehet ugrani két megálló között, mint elődjére, ám az új busz babakocsi- és kerekesszék-kompatibilis és persze chipkártyát is olvas. Mindezt buszonként 1,4 millió fontért, ami kábé 481 millió forint.
Hétfőn hivatalosan is munkába állt London első új piros emeletes busza, mellyel még novemberben személyesen Boris Johnson polgármester hajtott le a gyártósorról. A brit főváros ikonikus Routemaster buszainak újragondolt változatát hibrid dízel- és villanymotor hajtja, így üzemanyagfelhasználási hatékonysága a hagyományos dízelbuszoknál 40 százalékkal, a már közlekedő hibrid londoni buszoknál pedig 15 százalékkal jobb.
A busz két méterrel hosszabb, mint az eredeti Routemaster (11 méteres), és háromajtós, az utasok pedig egy elülső és egy hátsó lépcsőn juthatnak fel az emeletre. Az alacsony padlós buszon a babakocsis és mozgássérült utasok a középső ajtót használhatják, ahol beépített rámpa segíti a felszállást. Mindhárom ajtónál van Oyster chipkártyaolvasó, jegyet pedig szokásos módon a sofőrnél lehet venni (chipkártyával 1,35 font, készpénzzel 2,30 font).
A hátsó ajtót olyankor, amikor nappal egy kalauz is a buszon dolgozik, állandóan nyitva tartják, így a dugóban álló buszra könnyen felugorhatnak az utasok. Éjszakánként a hátsó ajtót lezárják, így a buszt egy ember, a sofőr üzemelteti: felszállni az első ajtón, leszállni pedig a középsőn lehet, ahogy az angol kétajtós buszoknál szokás. A klasszikus Routemaster buszokon egyébként a hátsó rész teljesen nyitott, télen és nyáron is, az újak azonban légkondicionáltak.
A 38-as vonalon (Hackneyből a Victoria pályaudvarig) közlekedő új buszhoz hamarosan hét másik is csatlakozik, hogy a forgalomban teszteljék őket a sorozatgyártás megkezdése előtt. A régi Routemasterek továbbra is két útvonal rövidített változatán közlekednek, a 9-es busz nosztalgiaverziója Kensingtontól a Trafalgar térig jár, a 15-ös pedig a Tower Hilltől megy a Trafalgar térre. A régi buszokra nem lehet kerekes székkel felszállni, így inkább turistalátványosságként tartották meg őket, mintsem pénzügyi megfontolásból, és csak fél tíztől este hétig közlekednek.
A londoni Heatherwick Studio által tervezett és az ír Wright Group által gyártott új busz a közelgő londoni polgármesterválasztás egyik fontos kampányeleme. Boris Johnson ugyanis megválasztásakor, 2008-ban megígérte, hogy a munkáspárti elődje, Ken Livingstone által bevezetett, népszerűtlen csuklós buszokat lecseréli a Routemaster újragondolt változatával. A csuklós buszokat a köznyelv csak „ingyenes busznak" hívta, mivel a többajtós felszállás igen megkönnyítette bliccelést.
A tavalyi év során valamennyi csuklós buszt lecserélték, igaz, nem egy új emeletes Routemasterrel, hanem a Volvo emeletes hibrid buszaival. A kampányfogás azonban hatalmas összegbe került, melyet sokak szerint meg lehetett volna oldani egy jegyellenőr buszra telepítésével. A hétfőn munkába állított új busz pedig szintén pénztárcafájdító költségvetéssel bír: egy busz 1,4 millió fontba, a nyolc új darab összesen 11,37 millió fontba kerül majd, míg a sima emeletes hibrid buszok gyártási költsége mintegy 300,000 font. Egyelőre kérdéses, bejön-e a kampányfogás, az új buszt a köznyelv mindenesetre máris elkeresztelte Borismasternek.