Európa egyik legrégebbi alapítású közlekedési múzeuma gyűjteményének jelentős részét a Városligetben helyhiány miatt nem tudta bemutatni, emellett az utóbbi évtizedek meghatározó járművei közül is több hiányzott a gyűjteményből, például az Ikarus vagy a Ganz gyárak öröksége: 2016-ig összesen egy darab Ikarus autóbusza, egy 556-osa volt csak a múzeumnak. Az intézmény ugyanakkor az elmúlt öt évben önerőből, magánszemélyekkel, a városi közlekedési és a közlekedési társaságokkal összefogva gyűjtött be egy sor értékes, egykor az utcaképet meghatározó típust, a Faros Ikarustól a Bengáli villamosig.
A múzeum az új állandó kiállítására készülve nemrég restaurálta a híres Nesselsdorfer autót is, amely nemzetközi szinten is kivételes ritkaságnak számít. A következő években pedig több mint száz, kiemelt értékű járművet és sok más műtárgyat (modelleket, egyenruhákat, térképeket) restaurál a Közlekedési Múzeum, hogy 2026-ra felépülő új otthonában mutathassa be ezeket. Régóta szeretnék megmenteni például a beomlott tetejű istvántelki csarnokban méltatlan állapotban pusztuló járművek közül azokat, amelyeket még lehetséges, illetve a vidéki vasútállomásokon álló, múzeumi gyűjteménybe tartozó szobormozdonyokat is.
A program sikeréhez a múzeum raktározási kapacitásainak és restaurátorműhelyeinek fejlesztése is elengedhetetlen. A Kormány 2026-ig összesen 6 674 millió forinttal támogatja a Múzeum gyűjteményének restaurálását. A tervek szerint a bővített és megújított gyűjteményt 2026-tól nézhetik meg a látogatók az egykori Északi Járműjavító területén felépülő új Közlekedési Múzeumban, amelyet a világhírű Diller Scofidio + Refro építésziroda tervez. Az új múzeum engedélyezési tervei jelenleg is készülnek, a munka ütemterv szerint halad. A jelentős beruházás kiviteli tervei 2022 második felére készülnek el, s ha a kivitelezésről ezt követően támogató döntés születik, az építési munkák 2023-tól indulhatnak majd meg - adja hírül a Facebook-oldalán Vitézy Dávid.