Új számítógépes játék jelent meg, amellyel a gyerekeket a társadalmi távolságtartás fontosságára tanítják. Az ötletgazda Richard Wiseman egyetemi tanár, aki „Can You Save the World?", azaz „Meg tudod menteni a világot?" címmel adta ki a számítógépes játékot, hogy a gyerekek megértsék, hogyan menthetnek életet a társadalmi távolság betartásával a koronavírus-járvány idején – írja a World Economic Forum.
Wiseman, a Hertfordshire-i Egyetem pszichológus professzora elmondta, hogy amikor egy nap sétálni indult Nagy-Britanniában, számítógépes játékban érezte magát, ahogy megpróbálta kikerüli a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Akkor ugrott be neki az ötlet, hogy ilyen lehetne a világ első COVID-19 számítógépes játéka. Wiseman szerint a kutatások kimutatták, hogy a pozitív társadalmi viselkedést ösztönző játékok befolyásolhatják az emberek cselekedeteit a való világban is.
Szórakoztató módszer egy nagyon fontos üzenet átadására" – mondta Wiseman, aki Martin Jacob tervezővel készítette el a játékot.
"Nagyon sok kutatás igazolja, hogy ha arra ösztönzik az embereket – különösen a gyerekeket, – hogy bizonyos módon viselkedjenek a videojátékokban, az a viselkedésforma valóban átkerül a valós életbe is" – tette hozzá. Az alkotók ezt a számítógépes játékot kulcsfontosságú lehetőségnek tartják, hogy amikor az országok kilépnek a megszorítások alól, az emberek kontroll alatt tarthassák a vírust. Egyben hatékonyabbnak is gondolják, mint néhány félelmet keltő bejelentést.
A játékosok irányítják az avatárt az egyre forgalmasabb utcán, miközben életeket mentenek azzal, hogy kikerülik a gyalogosokat, a kerékpárosokat, és figyelnek arra, hogy mindenkitől távol tüsszentsenek. A játékban maszkokat is lehet gyűjteni és eljuttatni az egészségügyi dolgozóknak.
A játék előrehaladtával a pontszám egyre gyorsabban növekszik azt szemléltetve, hogy a saját védekezésünkkel mennyi embert menthetünk meg. Eddig mintegy 15 000 ember próbálta ki a játékot, és noha az elsősorban gyerekek számára készült, a felnőttek is szórakoztatónak találták.
Így beszélhetünk ezekről a dolgokról a gyerekekkel anélkül, hogy félelmet keltenénk bennük" – mondta Wiseman.
A játék humoros elemeket is tartalmaz, például amikor élelmiszert vagy WC-papír-gurigákat kell beszerezni. Ha egy játékos beleütközik valakibe, pontokat veszít. A játékban a tét 7 milliárd megmentett élet, ami a világ népességének számát jelöli.