Családbarát és csendes fülkék is lesznek az ősztől közlekedő új IC-ken

Elkészült a MÁV-START első húsz darab nemzetközi forgalomra alkalmas, új generációs InterCity-kocsija a szolnoki Vasúti Járműjavítási Telephelyen. Az új flotta kocsijainak egy része családbarát és akadálymentesített lesz, a prémiumszolgáltatásra vagy csendre, nyugalomra vágyóknak pedig külön fülkék lesznek az első osztályokon – olvasható a vasúttársaság közleményében.

Forrás: MÁV Zrt.

Első húsz IC+ kocsi

A nemzetközi forgalomra szánt, légkondicionált kocsik közül tíz darab másodosztályú, 200 km/órás sebességre képes; tíz darab pedig akadálymentesített, többcélú teres, szintén 200 km/órás sebességre alkalmas. A másodosztályú járművekre Szlovákia, Csehország, Ausztria, Németország, Szlovénia, Svájc, Lengyelország és Románia vasúttársaságai már megadták a nemzeti engedélyeket; a több célra felosztott belterű kocsik engedélyezése a típusvizsgálatok után történhet meg.

Ezekben a kocsikban a laptopok, mobileszközök működéséhez szükséges energiát elektromos és USB-s csatlakozók biztosítják, a kikapcsolódást vagy a munkavégzést vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik – teszik hozzá a közleményben.

A több célra felosztott belterű kocsikban 47 ülőhely és 3 kerekesszékesek számára kijelölt hely van. Két családi szakasz található rajta, öt-öt üléssel és tárolóval a nagyobb csomagoknak, összecsukott babakocsiknak; az akadálymentesített mosdókban pelenkázó is lesz. A kerékpár szállítására nyolc helyet alakítanak ki, a kocsik levegős rendszeréből a gumiabroncsokat is felfújathatják a biciklisek, de az elektromos kerékpárok, illetve a kerekesszékek töltésére alkalmas dugaszoló aljzatok is lesznek a járműveken.

Forrás: MÁV Zrt.

További hetven IC+ kocsi

Augusztusban további hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ kocsit szerelnek össze. Ezek közül 35, osztott terű kocsi esetében az előzőekhez hasonló szolgáltatások lesznek, de ezekben 52 ülőhely és további két, kerekes székesek számára fenntartott hely lesz.

Míg a harmincöt darab első osztályú kocsi termes részében már csak tizenheten foglalhatnak majd helyet, és büfét is kialakítanak, amit bárki igénybe vehet. A prémiumszolgáltatásra vágyók számára két emelt színvonalú, négy ülőhelyes fülkét különítenek el, és lesz két csendes kabin is (hat-hat ülőhellyel) a nyugalmat igénylőknek.

A MÁV közleménye szerint a hetven kocsi közül az első többcélú jármű tervezetten 2019 őszén; az első osztályú jármű 2020 nyarán; az utolsó jármű pedig 2021 tavaszán állhat forgalomba.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek