Átadták a Mátravasút Gyöngyöst Gyöngyössolymossal összekötő szakaszát pénteken, a szárnyvonal felújítása 445 millió forint kormányzati támogatással valósult meg – írja az MTI.
Bitay Márton, az Agrárminisztérium földügyekért felelős államtitkára elmondta: Magyarországon több ezer kilométernyi keskeny nyomtávú erdészeti vasútvonal található, amely az elmúlt évtizedekben elvesztette eredeti funkcióját. Ugyanakkor ezek egy része turisztikai attrakcióként újjáéleszthető, helyreállításukat összesen 10 milliárd forinttal támogatják.

Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos arról beszélt: a kisvasút-felújítási program nyolc projektjének első elkészült beruházása a Mátravasút Gyöngyös-Gyöngyössolymos-Szalajka-ház közötti szárnyvonal rekonstrukciója. A vasúti pálya rendbetétele mellett ebből az összegből egy kerékpárszervíz-pont is létesült a szakaszon.
A tervezett mátrai turisztikai fejlesztések között a kormánybiztos egy Kékestetőre vezető kabinos felvonó megépítését és Szurdokpüspöki környékén kerékpáros pálya kialakítását említette.
Jung László, az Egererdő Zrt. vezérigazgatója az átadón emlékeztetett: a mátrai kisvasúthálózat az 1900-as évek elején épült, a faanyag és nyersanyagok szállítására. Mára eredeti rendeltetése háttérbe szorult, ám ezzel párhuzamosan turisztikai jelentősége felértékelődött.
A társaság által működtetett Mátravasút, valamint a felsőtárkányi és szilvásváradi erdei vasút 2017-ben közel 358 ezer utast szállított, idén pedig már október végére meghaladta ezt az utasforgalmat, míg a Mátravasút szolgáltatásait idén várhatóan mintegy 70 ezer ember veszi igénybe.
Az összesen 638 millió forintos beruházás másik része is elkezdődött, mintegy 190 millió forintból 3 nyitott és 5 zárt vasúti vagon, továbbá egy szalonkocsi és a Gyöngyi gőzmozdony korszerűsítése mellett három mozdony kap új, környezetkímélő motort.