Idén 130 éves a budapesti hévközlekedés, amelyet a vasút szerelmesei számos programmal és nosztalgia szerelvényekkel ünnepelhetnek.
Ezért augusztus 20-tól október 14-ig a H6-os HÉV vonalán az 50-es és 60-as évek hangulatát idéző MVIII-as nosztalgia motorkocsi jár majd. A HÉV teherszállítás emlékét pedig idén először egy LVII-es villanymozdony által vontatott tehervonat őrzi, amelyet egy kis időre a fotózás idejére állítanak forgalomba. Az egyik hétvégén eredeti színtervű festésében tér vissza a Ráckevei HÉV-re a Csepeli HÉV-ről ismert MIX/A típusú motorvonat, amelyet szintén a nosztalgiázni vágyók fognak értékelni. Akik azonban a múlt század elejének hangulatára vágynak, azok a gőzfelhős hétvégét használhatják ki, amely során gőzvontatású nosztalgiavonat fog közlekedni Ráckevére. A programokról és járatokról bővebben itt olvashat.
A XIX. század vége felé rohamosan nőtt az igény a Budapest környéki települések és a főváros közti utazásokra, ezért a BKVT (Budapesti Közúti Vaspálya Társaság) 1887. augusztus 7-én átadta az első helyiérdekű vasútvonalát Közvágóhíd és Soroksár között, majd ezt követte 1888 júliusában a Keleti pályaudvar Cinkota, és ugyanezen év augusztusában a Filatorigát Szentendre helyiérdekű vasútvonal átadása. Már az első évben több mint félmillió utas vette igénybe a HÉV szolgáltatásait, és ez a szám rövid idő alatt megtöbbszöröződött. A következő években meghosszabbították a vonalakat Soroksártól Ráckevéig, Cinkotától Gödöllőig, illetve Filatorigáttól Császárfürdőig.
A programok mellett szeptemberben jelenik meg a „Hévkönyv", amely a Budapesti Helyiérdekű Vasút elmúlt 130 évének jelentős vagy kevésbé emlékezetes, de nagyon is jellemző pillanatait idézi fel az 1887-es indulástól napjainkig.