A csúszdaparkok világát idéző sárga, kék, türkiz, fehér csőszerű terek várnak a megújult Deák Ferenc téri metróállomáson, ahol néhány nap múlva ismét lehetőség nyílik három metróvonal közötti átszállásra, írja a BKV egy közleményben.
A közlekedési vállalat jellemzése szerint az aluljáróból nyíló állomás bejáratában sárga szín fogadja az utasokat, a mozgólépcsőn leérve pedig az átszállószint modern csarnokában találjuk magunkat. „A melegszürke falburkolat, a szabadon lebegő, különös lámpatestek látványa és a tágas tér szokatlan az M3 metróállomások területén."
A hosszú mozgólépcső eredetileg világos burkolatát élénk, égkék színűre cserélték, a peronszint jól ismert csempefalai azonban megmaradtak. Az oszlopokat fehér kismozaik burkolja, a kábeltakaró türkiz árnyalatú lett. Az M2 és M3 metróvonalakat összekötő folyosó korábban szögletes térszerkezete a tervezők szerint „futurisztikus formát" és szintén türkiz burkolatot kapott.
A hetven méter hosszú folyosón naponta annyi ember halad át, mint Eger városának lakossága. Az állomás akadálymentesítését nagy kapacitású felvonó biztosítja, amelyhez egy új alagút vezet.
Az állomás a felújítások után már három kijárattal rendelkezik, az Andrássy út tengelyébe illeszkedő üvegburkolatú építmény a tervezők hasonlata szerint nappal színváltó jégkockaként, éjszaka rizspapír lámpásként jelöli a metróállomás új bejáratát.
Az állomás építész tervezői Csapó Balázs, Germán Tibor, Gurdon Balázs és Hargitai Bence. A Deák Ferenc tér építészeti koncepcióját Csapó Balázs és Gurdon Balázs mutatja be az alábbi videóban.