Lezárult a megújult MOL Bubi három hónapos tesztidőszaka, ez idő alatt a BKK és a rendszer üzemeltetője is fontos tapasztalatokat szerzett. A budapestiek 2021. május 20-án vehették először igénybe az újjászületett MOL Bubit. Az első három hónapban folyamatosan figyelték, hogyan alakulnak a felhasználói szokások, mely területekre, állomásokra kell leginkább koncentrálni. Az eddigi tapasztalatok ismeretében a Budapesti Közlekedési Központ több jelentős módosítást is bevezet szeptember 15-től – olvasható a sajtóközleményben.
Az egyik leggyakoribb észrevétel az volt a tesztidőszak alatt, hogy egyes állomásokon nincs elegendő kerékpár. Ez mutatja a rendszer népszerűségét, de azt is, hogy sokan nem a kijelölt gyűjtőállomásokra rakják le a használt Bubikat, csak letámasztják valahol a városban, és ott hagyják. A szétszórva hagyott kerékpárok pedig kiesnek a rendszerből egészen addig, amíg a BKK logisztikával megbízott partnere vissza nem helyezi azokat valamelyik gyűjtőállomásra. Ez a jelenség üzemeltetési szempontból is komoly gondot okoz, hiszen a város számtalan pontjáról kell egy-egy biciklit összegyűjteni, emellett a közlekedést is nehezíthetik a nem helyesen visszaadott kerékpárok.
Ezért szeptember 15-től 5000 forint elszállítási díjat kell fizetnie annak, aki használat után nem egy gyűjtőállomáson rakja le a MOL Bubi kerékpárt.
A díj bevezetésének célja nem a bírságolás, hanem a helytelen használat megelőzése. Éppen ezért a jövőben, ha a MOL Bubi informatikai rendszere lezárja a bérlést, és az nem a hivatalosan kijelölt gyűjtőállomáson történik, akkor erről értesíti a felhasználót push-üzenet és e-mail formájában. Ilyen esetben az elszállítási díjat perc alapú használatként fogja levonni a rendszer a felhasználó regisztrált bankkártyájáról az éjfélt követő elszámolás során – írták a közleményben. A szabályozást a közbringa-szolgálatatás Facebook-oldalán sok felhasználó örömmel fogadta.