Az M3 metróvonal belvárosi szakaszának átalakítása közben időnként meglepő emlékekre bukkannak a BKV munkatársai, legutóbb például egy több mint 40 éves plakátot találtak a Deák Ferenc téren, amely a dohányzás egészségkárosító hatására hívja fel a figyelmet. A meglepően jó állapotban megmaradt hirdetményt az óvta meg, hogy valamikor egy plusz falazatot építettek elé - derül ki a m3felujitas.hu honlapról.
Az alagútban számos munkafázist végeznek egyszerre: a vágányok tisztításától, bontásától egészen az új sínszálak lefektetéséig, rögzítéséig; illetve a kábelek bemérésétől, a kábeltartó tálcák rendszerének kiépítéséig. A hét állomáson három különböző ütemben halad a korszerűsítés. Az Arany János utca és Ferenciek tere metróállomásokat zárták le először több mint egy éve. Az új elektromos hálózat és a gépészeti vezetékek kiépítése lassan befejeződik és a szerkezetépítések mellett, már felületkezeléseket is végeznek.
A Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokon az elmúlt év nyarán kezdődött a korszerűsítés, a gépészeti rendszerek befogadó helyiségeinek átalakítása és az új berendezések beszállítása is folyamatos. A legszembetűnőbb talán a mozgólépcső lejtakna területe, ahol a ferdelift befogadását készítik elő. Már Magyarországra érkezett valamennyi beépítésre váró ferdefelvonó szerkezete, és elindult az elemek beszállítása is az említett állomásokra.
A Nyugati pályaudvar, Deák Ferenc tér és Kálvin tér állomásokon fél éve tartanak a rekonstrukciós munkálatok. A mozgólépcsők elbontása, és a több tonnát meghaladó elemek kiszállítása még jelenleg is tart. A többtíz évet nagyobb meghibásodás nélkül kiszolgáló berendezéseket a BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepére szállítják a felszínen, a daruval történő kiemeléskor az utazóközönség is láthatja – legutóbb például a Nyugati pályaudvar állomásnál – mekkora az a csaknem tíztonnás fogaskerék, amely a mozgólépcsőt forgatja. Épül a Deák Ferenc téri metróállomás akadálymentes elérését biztosító felvonó felszíni kapcsolata az Erzsébet téren, a peront a lifttel összekötő 23 méteres folyósó lassan elnyeri végső formáját. A munkálatokról készült képgalériát itt lehet megtekinteni.