Mint Vitézy Dávid Facebook-oldaláról kiderül, az utasokat szállító vonatok is birtokba vették tegnap Budapest új vasúti hídját, melynek munkálatairól szintén hírt adtunk.
A felújítás egyik célja, hogy több legyen a Budapestet átszelő elővárosi vonatokból, és azok sűrűbben, csúcsidőben a mai félóránkénti helyett 7-8 percenként járjanak a keleti és a nyugati agglomeráció között, összekapcsolva Budapest elővárosait, külső és belső kerületeit. Ezért is épül a harmadik vágány a hídon és a harmadik, néhol negyedik vágány végig a Déli Körvasúton.
Szeretnék, ha a vonatok több helyen tudnának megállni és kapcsolódni Budapest közlekedési rendszeréhez – ezért épül három új megálló Budapesten a körvasúton, a híd két oldalán Budán és Pesten, illetve az Üllői út keresztezésénél. Az új megállókkal a vonatok kapcsolódnak majd az 1-es és 2-es villamosokhoz, a rakparton meghosszabbított Budai Fonódó villamoshálózathoz, a belváros felé meghosszabbítandó H6-os ráckevei és H7-es csepeli hévhez, valamint az M3-as metróhoz is.