A Millenniumi Földalatti Vasúton 1896 óta utazhatunk. Ez volt a kontinentális Európa első városi földalatti vasútvonala, mely a világon elsőként, már az indulása óta elektromos árammal üzemel. Eredetileg a mai Vörösmarty tér és Széchenyi fürdő állomások között közlekedett, majd 1973-ban meghosszabbították a Mexikói útig, ekkor érkeztek a vonalra a ma is közlekedő Ganz szerelvények.
A főváros egyik jelképének számító földalatti 2002 óta a világörökség része. De a hangos utastájékoztató eszközöket, amiket 1995-ben szereltek be a szerelvényekbe, már több mint 25 éve nem újították fel.
Mostantól azonban jlentős javulást érzékelhetnek a földalatti utasai, ami a hangos utastájékoztatás szövegeit és hangminőségét illeti – olvasható a BKV sajtóközleményében. A régi és elavult berendezéseket egy új, jóval modernebb technika váltotta fel, melyeket az M3-as metró felújításra kijelölt szerelvényeiből helyeztek át ide.
Ennek az eredménye pedig az lett, hogy a metrókhoz hasonlóan ezentúl a földalattin is Szalóczy Pál hangja hallható a megállókban, és ezentúl angolul is elhangzanak az utastájékoztató szövegek Rachel Appleby-tól.
Az átalakításokat a földalatti teljes, 23 szerelvényből álló járműparkján elvégezték a szakemberek, és hozzáigazították a korábbi hangrendszerhez. Jobb lett a minőség és az esetleges módosításokat is sokkal gyorsabban lehet elvégezni. Az eddig használt elavult eszközöket ugyanis minden módosításkor ki kellett szerelni a szerelvényekből, és azokat egy külső szervízben kellett újraprogramozni. Az újonnan beszerelt eszközöknek köszönhetően sokkal egyszerűbben lehet frissíteni a hanganyagot.