Az eddigi telefonos járatigénylés mellett már online is igénybe vehető a Telebusz szolgáltatás: – olvasható a BKK közleményében. A Telebuszok olyan járatok, amelyek előzetes utazási igény bejelentése esetén közlekednek, tehát csak abban az esetben, amikor a járatra utazási igény jelentkezik.
A szolgáltatás egyik legfontosabb előnye, hogy utazási igény hiányában az autóbuszok nem terhelik feleslegesen a lakókörnyezetet. Két célt szolgálnak: egyrészt az alaphálózat kiegészítésével, meghosszabbításával elérik a kisebb, külvárosi lakóközösségeket, másrészt a már meglévő vonalakon nem közlekednek fölöslegesen – utasok nélkül – az alacsony forgalmú időszakokban.
A BKK járatai közül jelenleg a 65-ös, a 157-es, a 219-es, a 269-es, a 297-es, a 298-as és a 937-es buszok közlekednek részben vagy egészben telebuszként. A szolgáltatást eddig telefonon vagy személyesen a járművezetőnél jelezve lehetett igénybe venni. A folyamat megkönnyítése érdekében mostantól egy új platformon, a telebusz.bkk.hu weboldalon is lehet utazási igénylést leadni.
A BKK új fejlesztésének előnye, hogy az időigényes telefonálások helyett egy gyors regisztrációt követően csupán pár kattintás az igénylés leadása, ráadásul a leggyakrabban igényelt útvonalak a „Kedvencek" menüpontba elmenthetők, amitől még gyorsabb lehet a rendelés. Változás esetén az igénylések ugyanilyen egyszerűen módosíthatók vagy le is mondhatók. A járatok indulásához figyelmeztető e-mail is beállítható – olvasható a közleményben.
Az új fejlesztés mellett a telefonos igénylési lehetőség is megmarad, a járatigénylés szabályai pedig nem változtak. A járatot az indulás előtt legalább 30 perccel lehet igényelni, lemondani pedig az indulás előtt 15 percig lehet.