Az Operaház fontos feladatot adott online nézőközönségének

Az Operaház szerdánként jelentkező, élő közvetítéseiről, az OperaSzerda néven futó sorozatról már írtunk korábban itt az oldalon: akkor, amikor szeptember 30-án Puccini Manon Lescaut című művével elindult az online esemény.

Forrás: bdavid32 / Shutterstock.com

Az előre megadott szerdai napokon 20 órától láthatók az élő közvetítések az intézmény hivatalos Facebook-oldalán. A programban a leállás ideje alatt elmaradt operaprodukciók keresztmetszetét láthatják az érdeklődők. Zongorán az intézmény korrepetitorai kísérnek, a mű legfontosabb részleteit pedig a produkciók főszereplői adják elő. Bár az Eiffel Műhelyházból közvetített, egyórás esteken nem hangzanak el a teljes művek, a cselekmény érthető marad, mivel Mona Dániel zenetörténész összekötő szövegei segítik a történet követését.

A november 18-i előadás alatt azonban nem csak az aktuális mű megértését segítő információk hangzottak el, hanem egy felhívás is, amit az Operaház intézett az online nézőihez, hallgatóihoz. Ahogy Mona Dániel is elmondta, az egyes operarészletek után hallható tapsok konzervtapsok, de jó lenne, ha a művészek az őket hallgató és szerető közönség tapsát hallhatnák vissza, még ha felvételről is.

Éppen ezért 2020. november 23-ig, aki kedvet érez és elég bátor, hogy otthon felvételre tapsoljon, az a minimum 20, maximum 60 másodperces tapsfelvételét elküldheti az Operaháznak az operalive@opera.hu címre. A felkért hangmérnök a beérkezett felvételeket közös tapssá fűzi majd össze, így az élő előadások után lejátszhatják azokat az előadóteremben, fenntartva így a kapcsolatot az előadók és a közönség között.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek