Az új Duna-híd tervéről már itt a Travelón is írtunk korábban, a Portfolio azonban a hidat tervező UN Studio weboldalán most azt szúrta ki, hogy már újabb, pontosabb részleteket is lehet tudni a Dél-Buda és Dél-Pest közé tervezett Galvani híd építéséről. A látványtervek mellett ugyanis megjelent többek között, hogy milyen hosszú lesz a híd, mekkora lesz a távolság a hídpillérek között, valamint az is, hogy milyen járművekkel lehet majd használni a hidat.
A tervekből kiderül, hogy a hídon az autóforgalom számára összesen 4 sávot terveznek, emellett 2 villamos sávot és a híd két oldalán járdát alakítanak ki a gyalogosok számára, valamint kétoldali kerékpárút is helyet kap rajta.
A hidat 529 méter hosszúra tervezik, a két hídpillér közti legnagyobb távolság pedig 220 méter lesz.
A híd egyes felmérések szerint az átadást követően naponta minimum 37 ezer, de akár 50 ezer gépkocsival is tehermentesítheti Budapest belvárosát. A hídra tervezett villamosvonal pedig akadálymentes átszállási kapcsolatot fog biztosítani a Csepel-szigeten a megújuló H7-es, a pesti hídfőnél pedig a soroksári, ráckevei H6-os HÉV felé.
Az új Duna-hídra a jelenlegi tervek szerint 2023-ban írják ki az építési pályázatot, az építkezés pedig legalább három évig eltarthat.