Budapest már meglévő arculatának továbbfejlesztésére és kiegészítésére írt ki nyílt pályázatot 2020 tavaszán a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft (BVA), melyre több mint 40 pályamű érkezett. A nyertes ernyőarculat karakteres design elemekkel, centrális gridháló alkalmazásával épít a jelenlegi márkára, és biztosít egységes vizuális megjelenést a Budapest Önkormányzat alá tartozó 50 cég és azok aktivitásai számára - áll a szombat délután kiadott közleményben.
Budapest 2016-ban kapott új arculatot, ezért a BVA által kiírt pályázatnak az volt a célja, hogy folytonosságot teremtsen a korábbi arculattal. A BVA a korábbi arculatot kívánta továbbfejleszteni annak érdekében, hogy modernebb, a digitális világhoz és a sokféle funkcióhoz jól illeszkedő, rugalmasan alkalmazható vizuális rendszer jöjjön létre.
"Budapest egy élhető város, amit szeretnénk az új arculatban is megjeleníteni. Az új ernyőarculattal az összes fővárosi cég is egységes vizuális képet mutathat majd. Várhatóan azonban néhány év munkája lesz, mire minden egyes intézmény arculata lecserélődik" - emelte ki Faix Csaba, a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője, a Budapest arculati pályázat zsűrijének tagja.
A nyílt pályázatra több mint 40 pályamű érkezett, melyből hatfős zsűri választotta ki a nyertest. A kiválasztásban kiemelt szempontot jelentett, hogy egyedi, fiatalos és karakteres arculati megoldás legyen a győztes munka, a jelenlegi márkára építsen és kiegészítse azt. További kiemelt szempont volt az is, hogy a megoldás minden médiafelületen alkalmazható legyen, de agilisan használható karakteres design elemeket jelenítsen meg.
"Egy Budapesthez hasonló világváros önazonossága rendkívül összetett módon épül fel. A számtalan részelemet, melyekből végül az összkép kirajzolódik, egységes rendszerbe foglalva kell értelmezhetővé és láthatóvá tenni, méghozzá úgy, hogy az egyéni karakterjegyek által jól megkülönböztethető legyen. A nyertes pályázat vizuális rendszere hatékonyan és korszerű módon képes megfelelni ezeknek a komplex kihívásoknak" - mondta Vargha Balázs, a zsűri elnöke, Ferenczy Noémi-díjas tervezőgrafikus, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője.
Filmben szereplő képek alkotói
Klösz György / Fortepan / Soós Bertalan
A győztes pályázatot egy győri székhelyű ügynökség, az Elevate jegyzi. "Egy olyan nyitott rendszer megalkotása volt a cél, mely aktuális vizuális trendektől függetlenül, hosszú távon képes működni úgy, hogy a szervezetek egyéni értékei kompromisszummentesen leképezhetőek legyenek" - írták le a koncepciót Horváth Zoltán és Paris Noble, az ügynökség alapítói.
A Budapest alá tartozó cégekben egyedi workshopok kerülnek megrendezésre, hogy az adott vállalat stratégiájával összhangban, az ernyőarculat minden szervezet esetében a lehető leghatékonyabban történjen meg. A fővárosi cégeket érintő arculatbevezetés több évig tart majd, és egyedi szinten változik attól függően, hogy milyen széles a márkabevezetés folyamata.