A Magyar Kerékpárosklub a nagykörúti kerékpársávok tapasztalatait és jövőképét mutatta be szerda este. Az előadáson kiderült, hogy a körút legnépszerűbb napját tekintve meghatszorozódott a biciklis forgalom. Kerékpársáv nélkül sokan a járdán, a gyalogosok között, a kocsisorokban döcögő autók tükrei között, vagy villamossínen bicikliznek, de a legtöbben inkább nem választják ezt a közlekedési módot - írja a Kerékpárosklub beszámolója.

A Nagykörút Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonala lett a több évtizede meglévő budai rakparti kerékpárút mögött, majd a sáv felfestése után a nagykörúti biciklis forgalom megelőzte az Árpád hídon több mint másfél évtizede kialakított kerékpárút kihasználtságát is.
Az adatokból az is látszik, hogy a közösségi és autós közlekedéssel ellentétben a legforgalmasabb útvonalakon nem esett vissza a koronavírus miatt bevezetett karantén idején mért biciklis forgalom. Sőt, a veszélyhelyzettel járó korlátozások feloldása után még tovább nőtt a kerékpározási kedv.

Mindemellett Molnár Berta, a Kerékpárosklub mérnöke többféle lehetséges tervet vázolt fel arról, milyen formában lehetne hosszú távon is megőrizni a körúti kerékpársávokat. Bővebb információk a Kerékpárosklub honlapján találhatók.