Immár Kőbányáról is bebiciklizhetünk a belvárosba

A Baross utcának az Orczy tér és Nagykörút közé eső szakaszán önálló kerékpársávokat, egyes részein pedig busz-kerékpársávokat alakítottak ki, ennek köszönhetően már nem a gépkocsik által használt sávokban kell tekerni, emellett a busz-kerékpársávok a közösségi közlekedés haladását is segítik - derül ki a cég sajtóközleményéből.

A Baross utca - illusztrációForrás: Elekes Andor/commons.wikimedia.org

A Kőbányai úti kerékpárút régebben az Orczy térnél ért véget, és régi igény volt, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. A fejlesztésnek köszönhetően most már nemcsak a VIII. kerületből, hanem Kőbányáról is biztonságosan el lehet jutni a belvárosba. A Baross utca átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt már jelentősen javítja a környékbeli úti célok elérését. 

A Ferencvárosban folytatódnak a fejlesztések

Új bringasáv létesül a Ferenc körúton mindkét irányban, amely a Petőfi híd érintésével összekapcsolja a budai és a pesti kerékpáros hálózatot. A Ferenc körúton a beavatkozások után a kerékpársáv mellett továbbra is irányonként két forgalmi sáv áll majd rendelkezésre a gépjárművel közlekedők számára. A tervezett kialakítással a jelenlegi parkolóhelyek egy része megmarad, valamint pótlásként a Közraktár utcában létesítenek újakat.

A Nagykörúton még április végén létesült kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti kerékpársáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta legalább négyezerszer haladnak rajta kerékpárral, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb bringás útvonalává vált. Ferenc körúti meghosszabbításával még többen választhatják ezen az útvonalon autó helyett a kerékpárt.

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek