A közelmúltban eldőlt, hogy megépülhet a Tabánból a Gellért-hegyre vezető sikló, mely környezetbarát és akadálymentes közlekedést biztosíthat, kiváltva ezzel a turistabuszok forgalmát is. Emellett a Gellért-hegyi városi park átfogó közterületi megújítása is révbe ért, így azt szabadidős pihenőparkká fejlesztik – írja a pestbuda.hu.
A beruházási, üzemeltetési szakmai koncepciót és a megvalósíthatósági tanulmányt 2021. június 30-ig kell elkészítenie a Budapest Fejlesztési Központnak, Budapest Főváros Önkormányzatával együttműködve. Sőt a szakmai koncepció kidolgozása során meg kell vizsgálnia azt is a szakembereknek, hogy létesíthető-e a Gellért-hegy és a Várhegy között kötélpályás összeköttetés.
Emellett arra is számításokat kell végezni, hogy a Gellért-hegyi sikló működtetéséből származó nyereség fedezni tudja-e a későbbiekben a Gellért-hegyi közpark fenntartását. A tervek szerint a sikló nem magánberuházásban készül, hanem közberuházásként valósul meg, ám azt megvizsgálják, milyen hiteleket lehet bevonni a finanszírozásba.
A tervezett fejlesztésekről egyelőre azt lehet tudni, hogy a sikló a Döbrentei térről, a Rác fürdő elől indulna, a felszínen, de a Hegyalja út előtt alagútba vezetnék be, innen tovább a hegy alsó részén, alagútban haladna, és csak később emelkedne a felszínre.
Az alagutas szakasz a sikló útjának mintegy a harmadát tenné ki. A felső végállomás a Citadella közelében lenne. A tervek szerint a sikló menetideje 2-3 perc lesz, vagyis a Tabánból ennyi idő alatt lehet majd feljutni a Citadellához, a Szabadság-szoborhoz, valamint a Citadellába tervezett Magyar Szabadságharcosok Múzeumához. A sikló elkészülte után teljesen megszüntetnék a Gellért-hegyre közlekedő turistabuszok forgalmát - olvasható a cikkben.
A sikló ötlete elsősorban azért merült fel anno, mert az idei járvány előtti, turisztikai csúcsszezonokban naponta akár 200 busz is megfordult a Gellért-hegyen. Ez pedig jelentősen megterhelte a Citadellára vezető utcák forgalmát, állandó zaj- és légszennyezettséget okozott.