A ropogós mandulával és mézes nugáttal készült Toblerone csokoládékat azonnal fel lehet ismerni egyedi, alpesi hegyekre emlékeztető háromszög formájukról, a csomagolásáson használt betűtípusról és logóról, valamint a csokoládéba vésett feliratról. Mindez azonban hamarosan eltűnik.
A Toblerone azért veszíti el az ismert svájci hegycsúccsal, a Matterhornnal díszítetett logóját, mert a svájci törvények értelmében a csokoládé többé nem tekinthető svájcinak. A változás a Toblerone egyesült államokbeli tulajdonosának, a Mondeleznek, egy édesipari óriásnak a döntése nyomán történt, miután a csokoládé szeletek történetében először Svájcon kívülre helyezi a termelést.
A Mondelez tavaly bejelentette, hogy a cég új gyártóüzemet nyit a Toblerone számára Szlovákiában, válaszul a termékei iránti világszerte növekvő keresletre.
Ám a váltás jelentős változást jelent a márka számára: a svájci törvények értelmében csak a kizárólag és teljes egészében Svájcban gyártott tejalapú termékek használhatnak nemzeti szimbólumokat a marketingjükben. Ez azt jelenti, hogy a Toblerone, amelyet először 1908-ban alapítottak a svájci fővárosban, Bernben, elveszíti csomagolásából a Matterhorn hegycsúcsot, ami az egyik legismertebb tulajdonsága.
A hegycsúcsban van egy címermedve is, Bern jelképe, amely szintén eltűnik.
A svájci 4478 méteres hegycsúcs képét ezentúl egy általános csúcs váltja fel, míg a csomagolásban új betűtípust használnak, és a dobozon az lesz látható, hogy „Svájcban alapítva" a „svájci" felírat helyett.
A csomagoláson a Toblerone alapítójának, Theodor Toblernek az aláírása azért megjelenik, tisztelegve a csokoládé szeletek eredete előtt.
Noha sok veszteséget hoz az új csomagolás, a Mondelez szerint a cég nyerni fog azzal a döntéssel, hogy a termelést Szlovákiába költözteti, és az új kelet-európai gyártótelepen több millió további rudat gyártanak majd. Az új csomagolás kialakítása még várat magára – írja a euronews.com.